More

    Maloobchodné tržby

    Maloobchodné tržby predstavujú celkovú hodnotu všetkých príjmov z predaja tovaru a služieb spotrebiteľom prostredníctvom maloobchodu. Tento ukazovateľ zahŕňa predaj z fyzických obchodov, ako sú obchodné domy, špecializované obchody, supermarkety, ale aj online predaj a ďalšie formy priameho predaja koncovým spotrebiteľom. Nezahŕňa však predaj medzi firmami (B2B) ani predaj služieb, ktoré nie sú spojené s maloobchodom, ako sú finančné služby, zdravotná starostlivosť alebo vzdelávanie.

    Maloobchodné tržby sú priamym meradlom spotrebiteľskej dôvery a ochoty spotrebiteľov míňať peniaze. V mnohých ekonomikách, najmä v tých s veľkým podielom spotreby na hrubom domácom produkte (HDP), predstavujú maloobchodné tržby významnú časť ekonomického rastu. Vzhľadom na tieto faktory sú maloobchodné tržby dôležitým ukazovateľom, ktorý pomáha hodnotiť súčasný stav ekonomiky, predpovedať budúci vývoj a formovať politiky na podporu udržateľného ekonomického rastu.