More

    Dánsky lodný gigant Moller-Maersk zvyšuje odhad zisku vďaka silnému dopytu a kríze v Červenom mori. Ide tak o druhé zvýšenie prognózy v priebehu mesiaca.

    Dánsky lodný gigant Moller-Maersk zvyšuje odhad zisku vďaka silnému dopytu a kríze v Červenom mori. Ide tak o druhé zvýšenie prognózy v priebehu mesiaca.

    Silný Dopyt a Zvýšené Sadzby za Prepravu

    Dánska lodná skupina Moller-Maersk opäť zvyšuje svoj odhad zisku, čo je už druhýkrát v priebehu mesiaca, v dôsledku neustáleho silného dopytu na trhu kontajnerovej prepravy a narastajúcej krízy v Červenom mori. Manažment firmy teraz predpokladá, že dosiahne základný zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) v rozpätí 7 až 9 miliárd USD (6,46 až 8,30 miliardy EUR). Tento nárast oproti predchádzajúcej predpovedi z 4 až 6 miliárd USD je odrazom silného dopytu a zvyšujúcich sa sadzieb za prepravu. Spoločnosť očakáva, že v roku 2024 dosiahne voľný peňažný tok najmenej 1 miliardu USD.

    Preťaženie prístavov a vplyv na výkonnosť

    Maersk uviedol, že zaznamenáva známky preťaženia prístavov v Ázii a na Blízkom východe, čo prispieva k vyšším nákladom na prepravu. Tieto faktory spolu s krízou v Červenom mori, ktorá spôsobila, že lode plávajú po dlhších trasách okolo Južnej Afriky, sa pozitívne odrazia na finančnej výkonnosti spoločnosti v druhej polovici roka 2024.

    Minulý mesiac Maersk už zvýšil svoj odhad zisku, keď zverejnil výsledky za prvý štvrťrok 2024, pričom poukázal na silný dopyt a vyššie sadzby za prepravu. Spoločnosť tiež uviedla, že čelí značnému preťaženiu terminálov v stredomorských a ázijských prístavoch, čo vedie k meškaniam plavidiel.

    Maersk, často považovaný za barometer svetového obchodu, tak preukazuje svoju schopnosť prispôsobiť sa zmenám na globálnom trhu a efektívne reagovať na neočakávané udalosti. Preťaženie prístavov a zvýšenie sadzieb za prepravu sú kľúčovými faktormi, ktoré budú naďalej formovať jej finančné výsledky.

    Spoločnosť sa pripravuje na ďalšie výzvy a príležitosti v druhej polovici roka, pričom očakáva, že dopyt po kontajnerovej preprave zostane silný. Pre investorov to znamená potenciálne vyššie výnosy a stabilnú návratnosť, vzhľadom na aktuálnu dynamiku trhu. V súčasnosti má firma trhovú kapitalizáciu 27,1 miliardy USD a jej akcie v tomto roku klesli o -7,2 % a za posledných 12 mesiacov klesli o -0,6 %. V súčasnosti sa jej akcie obchodujú na úrovni 1 745 USD.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    – Článok nie je investičným odporúčaním
    – Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
    – Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové