Rastúce ceny = úbytok objednávok

Akcie spoločnosti Domino’s Pizza rekordne klesli po tom, čo prevádzkovateľ reťazca pizze uviedol, že jeho zisky v prvom polroku klesli, pretože zákazníci odmietli zvyšovanie cien, ktoré malo kompenzovať inflačné tlaky. Akcie v ten deň klesli o 24 % po tom, čo austrálska spoločnosť uviedla, že zvýšenie cien rapídne znížilo počet zákazníkov, najmä v Európe a Ázii. Firme Domino´s Pizza sme sa bližšie venovali aj v našom článku akcie Cheescake Factory vs. Domino´s Pizza: ktoré sú lepšie pre rok 2022?.

Problémy organizácie Domino’s Pizza odrážajú realitu, ktorú rastúca inflácia spôsobuje spotrebiteľom aj spoločnostiam. Je to posledná z množstva austrálskych spoločností, ktoré počas februárovej výsledkovej sezóny v krajine zaznamenali obavy z inflácie. BHP Group v utorok uviedla, že rastúce náklady na energiu a prácu spomalili jej výsledky, zatiaľ čo Commonwealth Bank of Australia začiatkom tohto mesiaca poznamenala, že vyčlenila viac kapitálových pomocí pre firmy, pretože spotrebitelia pociťujú tlak z vyšších cien, spôsobených infláciou.

Domino’s Pizza kótovaná na burze v Sydney je podľa jej webovej stránky najväčším franšízantom Domina mimo USA. Vlastní franšízové práva na značku a sieť pizzerie v krajinách ako Austrália, Francúzsko, Japonsko, Nemecko a Taiwan. V reakcii na zvýšenie cien niektorí zákazníci Domino´s Pizza „znížili frekvenciu objednávok, čo viedlo k tomu, že decembrové tržby boli výrazne pod našimi očakávaniami,“ uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Don Meij.

Po tom, čo sa spoločnosť spočiatku bránila preniesť vyššie náklady na spotrebiteľov, nakoniec ceny zdvihla. Ale „vzhľadom na rýchlosť zmeny bolo ťažké predpovedať vplyv na reakciu spotrebiteľov, najmä tam, kde zákazníci objednávajú menej často, ako je Japonsko alebo Nemecko,“ dodal Meij.

Domino´s Pizza

Domino’s Pizza je najväčšia sieť pizzerií ​​na svete s viac ako 18 300 reštauráciami vo viac ako 90 štátoch vrátane Slovenska. Spoločnosť bola založená v roku 1960 a rovnako ako Cheescake Factory jej pobočky sú kombináciou franšíz a obchodov vlastnených samotnou firmou. Sieť pizzérií Domino´s Pizza sa stala úspešnou vďaka cenovo prijateľným produktom, inovatívnosti a efektívnym službám. Firma generuje príjmy a zisky účtovaním licenčných poplatkov svojim franšízantom a prevádzkovaním niekoľkých vlastných predajní.

Ide o 6. najcennejšiu verejne obchodovanú reštauračnú sieť na svete, ktorej trhová hodnota dosahuje 16,9 miliardy dolárov. Úspešnosť podnikania možno názorne vidieť aj na číslach v tabuľke nižšie. Spoločnosti sa podarilo medzi rokmi 2013 a 2020 viac ako zdvojnásobiť výšku tržieb, zatiaľ čo zisk aj voľný cashflow stúpli takmer 3,5 násobne na zhruba pol miliardy dolárov. O sile biznisu svedčí aj fakt, že pandémia čísla Domino´s Pizza v podstate vôbec neovplyvnili a všetky dôležité metriky rástli naďalej.

Akcie Domino´s Pizza


Akcie Domino´s Pizza, za posledných 12 mesiacov klesli o -31,2 % a v súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 297,5 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 23,7 násobok ročného zisku na akciu (P/E); 27,6 násobok ročného voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 18,5 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokDonedávna raketovo rastúci Wayfair stratil v roku 2022 pätinu zákazníkov a akcie takmer 90% hodnoty
Ďalší článokBude rok 2023 rokom WarnerBros. Discovery? Firma vyzve Netflix a Disney+
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno