Čo je MasterPlan 3
Akcie spoločnosti Tesla sa po takzvanom dni investorov prepadli, pričom hlavným sklamaním bolo, že automobilka neodhalila dizajn svojej 3 generácie áut, hoci odhalila, že do produktového portfólia Tesly sa pridajú dva modely a postaví novú továreň v Mexiku. Generálny riaditeľ organiácie Tesla Elon Musk a jeho riaditelia sa zaoberali rôznymi témami vrátane Muskovho „Master plánu 3“, vývoja dizajnu vozidla, AI, nabíjacej infraštruktúry a problémov dodávateľského reťazca z Gigafactory Austin.
Musk vystúpil na pódium a začal svoju prezentáciu s vedúcim predstaviteľom Tesly v oblasti pohonnej jednotky Andrewom Baglinom. Generálny riaditeľ spoločnosti začal so svojou širokou, všezahŕňajúcou víziou, ako priviesť ľudstvo k udržateľnej budúcnosti. „Existuje jasná cesta k plne udržateľnej Zemi s hojnosťou,“ povedal Musk. „To, čo sa snažíme odovzdať, je posolstvo nádeje a optimizmu.“
Musk poznamenal, že si to vyžaduje obrovské množstvo batériovej energie a Zem potrebuje 240 TWh úložiska, čo je veľmi veľké množstvo. To zahŕňa elektrické vozidlá a samostatné úložisko batérií, povedal Musk. Keď sa batérie stanú efektívnejšími a zvýši sa ich energetická hustota, Musk verí, že všetky formy dopravy budú využívať batérie.
Hlavným spôsobom, ako to dosiahnuť, podľa vízie Muska a Tesly, je viacstupňový proces, v ktorom ľudia budú musieť vybudovať elektrickú sieť s obnoviteľnými zdrojmi, to znamená solárnu a veternú a musia všetky autá na EV, prejsť na tepelné čerpadlá, používať vodík na vysokoteplotné tepelné aplikácie a využívať udržateľné palivo a energiu aj pre lietadlá a lode.
Čo sa týka prechodu na EV, Tesla ukázala snímku svojich budúcich vozidiel, pričom do roku 2030 by mala dosiahnuť 20 miliónov kusov. Jedno vozidlo by sa byť klasifikované ako nákladné auto a zdá sa, že ide o dodávku alebo vozidlo podobné SUV. Ten druhý ešte Tesla neodhalila, ale mal by vyzerať ako vozidlo 3. generácie, čiže niečo podobné ako Cybertruck.
Dizajn vozidla
To prinieslo veľkú diskusiu o vozidle 3. generácie. Na sklamanie investorov vedúci dizajnu Tesly Franz von Holzhausen povedal, že nová generácia vozidla bude predstavená neskôr a Tesla bude o platforme zatiaľ iba diskutovať. Dizajn je kľúčom k platforme, povedal von Hozhausen. Inžinieri z Tesly museli pri stavbe vozidla, akým je Cybertruck, rozmýšľať inak. Bez potreby razenia alebo farby na panely je výrobná stopa na výrobu Cybertrucku oveľa menšia.
Tesla chce prehodnotiť svoju výrobu, začala s Modelom Y, pričom batéria je konštrukčnou súčasťou podlahy vozidla. Tesla uviedla, že tento typ dizajnu zníži náklady o 50 % a zníži uhlíkovú stopu továrne o 40 % čo všetko bude súčasťou dizajnu platformy tretej generácie však zatiaľ Tesla neuviedla. Organizácia tiež poznamenala, že nebude navrhovať a vyrábať motory, ktoré používajú drahé kovy pre pohonnú jednotku platformy 3.
Nová továreň, nový míľnik a nabíjacia infraštruktúra
Počas časti prezentácie s otázkami a odpoveďami Tesla oznámila, že postaví svoju ďalšiu továreň v Monterey v Mexiku. Ku koncu roka 2022 Tesla predpokladá inštalovanú ročnú kapacitu približne 1,9 milióna vozidiel a Musk špekuloval, že Tesla bude potrebovať celkovo 12 gigatovární na výrobu 20 miliónov vozidiel ročne. Tesla dnes odhalila, že vyrobila už 4 milióny vozidiel, čo je obrovský míľnik, aj keď v súčasnosti je to len zlomok jej cieľa dosiahnuť 20 miliónovú ročnú prevádzku.
Vedúci nabíjacej infraštruktúry Tesla navyše odhalil, že viac ako 50 % európskych nabíjacích portov v sieti spoločnosti je otvorených pre vozidlá iných výrobcov. Tesla tvrdí, že má 10 amerických supernabíjačiek, ktoré sú otvorené aj pre iné značky na rýchle nabíjanie. Otvorenie nabíjacej siete firmy bolo nevyhnutným predpokladom na to, aby mala prístup k financovaniu infraštruktúry nabíjania elektromobilov v Bielom dome.
Akcie Tesla
Akcie Tesla, za posledných 12 mesiacov klesli o -27,5 % a v súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 202,8 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 55,9 násobok ročného zisku na akciu (P/E); 95,3 násobok ročného voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 35,9 násobok EV/EBITDA.
Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.
Upozorňujeme:
– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové