Uber Eats bude pridané do aplikácie Instacart

Konkurenti Uber a Instacart uzavreli nečakané partnerstvo, vďaka ktorému budú môcť zákazníci objednávať jedlo z reštaurácií prostredníctvom aplikácie Instacart. Predstavitelia spoločnosti uviedli, že dohoda prinesie viac zákazníkov pre Uber Eats a nový zdroj príjmov pre Instacart, ktorý bude od Uberu dostávať poplatok za každú objednávku z reštaurácie.

Partnerstvo je pokusom čeliť konkurencii v podobe spoločného súpera – DoorDash. DoorDash má vedúce postavenie na americkom trhu s doručovaním jedla z reštaurácií, práve pred Uber Eats. Instacart sa snaží obhájiť svoje vedúce postavenie v sektore doručovania potravín proti DoorDashu, ktorý začal do tohto trhu prenikať počas pandémie. Uber Eats tiež konkuruje Instacart v doručovaní potravín, aj keď je menším hráčom.

Za tri mesiace do marca DoorDash zaznamenal rekordné príjmy, ale vyššie straty, než sa očakávalo. Firma taktiež rozširuje svoje partnerstvo s divíziou Wing od spoločnosti Alphabet. Hlavným cieľom je priniesť v USA doručovanie balíkov a jedla pomocou dronov. Firma už testuje túto formu doručovania v Spojených štátoch.

Lockdowny spôsobené Covidom-19 boli neočakávaným prínosom pre aplikácie na doručovanie, urýchlili ich adopciu a zákazníci si zvykli na pohodlie objednávania jedla z reštaurácií a potravín jednoduchým dotykom tlačidla. Aj keď tento zvyk pretrváva aj po pandémii, odvetvie hľadá spôsoby, ako udržať rast.

V nasledujúcich týždňoch Instacart predstaví vo svojej aplikácii kartu reštaurácií, ktorá umožní zákazníkom objednať si jedlo cez Uber Eats bez opustenia aplikácie. To dáva zákazníkom viac dôvodov na používanie ich platformy, čím zvyšuje frekvenciu a celkový počet objednávok. Zároveň Uber získava prístup k zákazníckej základni Instacart v predmestiach, ktorú tradične ovládal DoorDash.

Spoločnosti uviedli, že si nebudú zdieľať vodičov. Instacart bude naďalej plniť objednávky potravín, zatiaľ čo objednávky z reštaurácií budú spracovávať prostredníctvom Uber Eats, aj keď budú prijaté cez aplikáciu Instacart. Pred vstupom na burzu v roku 2023 sa Instacart obrátil na DoorDash aj Uber s možnými ponukami, vrátane partnerstva. Žiadne z týchto rokovaní neviedlo k dohode. Hoci niektorí analytici špekulovali o fúzii medzi Uberom a Instacart, hovorkyňa Instacartu uviedla, že nová dohoda medzi oboma spoločnosťami nie je predzvesťou fúzie. „Sústredíme sa na našu cestu ako nezávislej spoločnosti,“ povedala.

Všetky tri aplikácie majú iné partnerstvá, napríklad s kreditnými spoločnosťami, ale zriedkavo zájdu tak ďaleko, aby zahrnuli iné aplikácie do svojich vlastných. Napríklad Lyft ponúka svojim členom bezplatné ročné predplatné členstva Grubhub, ale neexistuje spôsob, ako používať Lyft cez aplikáciu Grubhub alebo naopak.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokDatadog oznámil zmenu na poste prezidenta, akcie odpísali 11 %.
Ďalší článokAko si viedli konkurenti zdieľaných jázd?
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno