Streamovanie zmení herný priemysel

Streamovanie podľa šéfa Ubisoftu zmení priemysel videohier rovnako, ako Netflix dokonal revolúciu v televízii a kine, po tom, čo francúzska spoločnosť uzavrela transformačnú dohodu o cloudových hrách so spoločnosťou Microsoft. Ubisoft, tvorca konzolových franšíz vrátane Assassin’s Creed a Tom Clancy’s Rainbow Six, minulý mesiac súhlasil so získaním streamovacích práv pre portfólio hier Activision Blizzard ako súčasť ponuky Microsoftu získať súhlas regulátorov na prevzatie Activision za 75 miliárd USD.

„Keď Netflix prvýkrát povedal, že pôjde do streamovania, ich akcie výrazne klesli a boli široko kritizované,“ povedal pre výkonný riaditeľ Ubisoftu Yves Guillemot. „Dnes vidíme, čím sa stali,“ dodal. „Bude to rovnaké s videohrami, ale bude to chvíľu trvať. Ale keď sa to rozbehne, stane sa to veľmi rýchlo.“

Správy o dohode Microsoftu zvýšili akcie Ubisoftu až o 9 % za jediný deň. Napriek tomu jeho akcie stratili takmer dve tretiny svojej hodnoty od svojho posledného vrcholu začiatkom roka 2021 po sérii oneskorených uvedení hier na trh, nedostatočne výkonných verzií hier a pomalého využívania jeho predplatiteľskej služby Ubisoft+.

Doposiaľ sa cloudové hry rozbiehali pomalšie, ako mnohí v tomto odvetví predpovedali z dôvodu technických aj obchodných problémov. Pred rokom spoločnosť Google zatvorila svoju ambicióznu službu cloudových hier Stadia po tom, čo mala problémy prilákať používateľov.

Výskumná skupina Omdia odhaduje, že služby s podporou cloudových hier, ako sú Xbox Game Pass Ultimate a PlayStation Plus Premium, budú v roku 2023 generovať 3,2 miliardy USD, čo predstavuje len 2 % celkových spotrebiteľských výdavkov na hry. Analytici predpovedajú, že toto číslo sa v priebehu nasledujúcich piatich rokov minimálne zdvojnásobí.

Optimizmus v Ubisoft

„Pevne veríme, že v najbližších piatich až desiatich rokoch sa bude veľa hier streamovať a budú sa vyrábať aj v cloude,“ povedal Guillemot. „To nás prinútilo pokračovať v dohode.“ Krok Microsoftu odovzdať veľkú časť práv na cloudové hry Activision spoločnosti Ubisoft bol v pláne pre získanie akvizície v hodnote 75 miliárd USD na základe počiatočného súhlasu britského úradu pre hospodársku súťaž a trhy. Schválenie by pripravilo cestu pre najväčšiu akvizíciu herného priemyslu, ktorá bude dokončená budúci mesiac. Čaká sa na konečné rozhodnutie britského regulátora.

Transakcia síce ešte nie je definitívne schválená regulátormi, vyzerá to ale tak, že každým týždňom sa viac a viac blížime k jej úspešnému uzatvoreniu. Naskytá sa teda otázka, prečo chce Microsoft minúť tak veľa peňazí na nákup daného štúdia. Guillemot nezverejní finančné podrobnosti k dohode o streamovaní. Táto dohoda však bude zahŕňať „jednorazovú platbu“ spoločnosti Microsoft na získanie práv na cloudové hry mimo Európskeho hospodárskeho priestoru pre všetky úspešné hry Activision, vrátane Call of Duty, na nasledujúcich 15 rokov.

Guillemot povedal, že tieto práva na streamovanie, plus spustenie výkonnejšej mobilnej technológie, ako je najnovší iPhone 15, budú kľúčom k zvýšeniu prieniku Ubisoftu na trh v rýchlo rastúcich regiónoch mimo Európy a USA, kde nie je hranie na konzolách také zakorenené.

Francúzka firma sa spamätáva z niekoľkých problémových rokov, keďže čisté rezervácie klesali a dlhy stúpali. V roku 2020 spoločnosť čelila aj obvineniam zo sexuálneho obťažovania a zlých HR krokov, čo viedlo k niekoľkým prepúšťaniam na vysokej úrovni. „Malo to veľký vplyv,“ povedal Guillemot o obvineniach zo sexuálneho zneužívania.

Spoločnosť stavia na to, že tento rok sa vypustia úspešný titul, ako napríklad Assassin’s Creed Mirage, ktorý by sa mal byť odhalený tento mesiac. Zvýšenie zdrojov zameraných na jej najúspešnejšie franšízy a program znižovania nákladov vo výške 200 miliónov USD by mali pomôcť k zlepšeniu situácie.

Niektorí analytici predpovedali, že dlho očakávané dokončenie akvizície Activision spoločnosťou Microsoft spustí novú vlnu konsolidácie herného priemyslu. Ubisoft, ktorý je jedným z najväčších samostatných vydavateľov hier, bol považovaný za potenciálny cieľ.

Firma nadviazala partnerstvo s čínskou spoločnosťou Tencent, aby sa ochránila pred pokusmi o prevzatie. Minuloročná dohoda o zvýšení podielu Tencent v holdingovej spoločnosti rodiny Guillemot posilnila kontrolu partnerov nad herným vydavateľstvom. Vďaka kapitálovej injekcií vo výške 300 miliónov USD si spoločnosť Tencent a rodina Guillemot zaistila spolu 25 % akciového kapitálu a 30 % hlasovacích práv. Táto injekcia však zmarila nádej investorov, že Ubisoft bude možné kúpiť.

Guillemot povedal, že „existujú možnosti“ na zvýšenie tohto podielu v budúcnosti, maximálne však na 30 %. „Chceli sme spolupracovať so spoločnosťou Tencent, aby sme zabezpečili, že predstavenstvo bude mať dobrú kontrolu nad kapitálom spoločnosti.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

etoro
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokAktivistický investor Nelson Peltz chce zmeniť Walt Disney
Ďalší článokEurópske luxusné akcie strácajú svoj lesk, zaznamenali najväčší prepad od roku 2020
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno