Burger King doménou pre Restaurant Brands

Po rokoch neúspechov sa zdá, že holdingovej spoločnosti Restaurant Brands sa konečne podarilo zlomiť kľukatú cestu svojej najikonicknejšej značky, Burger Kingu, a to v dôsledku série investícií. Okamžite po tom, ako spoločnosť ukončila deň investorov, CEO spoločnosti Josh Kobza, že návrat Burger Kingu je skutočný a efektívnejšia prevádzka je veľmi dôležitou zložkou.

Dôkazom obratu sú výsledky spoločnosti za jej posledný štvrťrok. BK v USA zaznamenal rast predaja vo vlastných prevádzkach o 6,4 %, čo predstavuje zlepšenie oproti 5 % nárastu z minulého roka. Výrobca populárneho burgeru Whopper sa tiež pochválil nárastom počtu zákazníkov, a to prvýkrát od druhého štvrťroka 2021.

Počas celého roku 2023 sa predaj v Burger Kingu v USA zvýšil o 7,5 %, čo predstavuje zlepšenie oproti 2,2 % nárastu v predchádzajúcom roku. Možno ešte dôležitejšie je, že reťazec v USA zvýšil ziskovosť svojich franšíz o takmer 50 %, pričom boli zatvorené nevýkonné reštaurácie a zlepšila sa návštevnosť. Vedenie pripisuje zlepšenie niekoľkým faktorom.

Po prvé, agresívne marketingové úsilie v oblasti nových položiek v jedálnom lístku, ako je Royal Crispy Wrap. Organizácia tiež tento mesiac spustila chytlavú kampaň, v rámci ktorej odmeňuje súťažiaceho miliónom USD za vytvorenie novej verzie Whopperu. Po druhé, skoré výhody z miliónov, ktoré sa vynakladajú na podporu prebudovaných, futuristicky vyzerajúcich reštaurácií. A nakoniec, menšie zľavy na slávny Whopper.

Kanadská firma Restaurant Brands pripravuje prekvapenie pre investorov

Spoločne sa tieto iniciatívy interným názvom nazývajú Reclaim the Flame. „Silný výkon ziskovosti franšíz v BK potvrdzuje našu hypotézu, že zrýchlenie Reclaim the Flame získava na impulze,“ povedal analytik spoločnosti Bernstein Danilo Gargiulo. Burger King je najväčším reťazcom spoločnosti Restaurant Brands v USA so 6 778 prevádzkami, nasledovaný Popeyes a Firehouse Subs.

Nedávne štatistiky spoločnosti Circana však poukazujú na fakt, že ľudia stravujúci sa v prevádzke, tvoria už iba 10 % návštevníkov väčšiny franšíz v USA za rok 2023 v porovnaní s 22 % v roku 2015. Drvivá väčšina ľudí, ktorí si dnes rýchle občerstvenie kupujú, si ho chce zjesť niekde inde.

image 23

Ako hlavné príčiny tohto trendu firma Circana uvádza vplyv Covidu na stravovanie ľudí a vzostup aplikácií ako Uber Eats, DoorDash a Postmates, ktoré urobili z pohodlia ešte väčšiu prioritu. Na to už reagovali viacerí hráči, ktorí investovali nemalé financie do svojich donáškových aplikácií. Chick-fil-A experimentuje so zavedením aplikácie, ktorá doručí jedlo priamo k vám. Starbucks sa spojil s Targetom, aby zaviedol vyzdvihnutie jedla a nápojov po celých USA.

Franšíza je tiež najväčšia pre spoločnosť v zahraničí s 12 240 prevádzkami, ďaleko pred Tim Horton’s, ktorý má 1 308 prevádzok na domácom trhu v Kanade. Ako prejav dôvery oznámila spoločnosť Restaurant Brands v polovici januára, že kúpi Carrols Restaurant Group za približne 1 miliardu USD v hotovosti. Carrols vlastní asi 1 022 reštaurácií Burger King v 23 štátoch, ako aj 60 prevádzok Popeyes. Vlastníctvo Carrols by malo spoločnosti umožniť priamo investovať do dôležitých iniciatív, ako je napríklad prerobenie budov, povedal výkonný predseda Patrick Doyle.

So zaujímavými číslami však prišla prišla organizácia Chartr. ktorá hodnotila 50 najväčších reťazcov v Amerike. Z analýzy určila niektoré z najrýchlejšie rastúcich reťazcov v krajine. V rámci počtu reštauračných jednotiek, drží pomyselnú žezlo všadeprítomný Starbucks. Naďalej sa pomerne rýchlym tempom rozširujú tiež reťazce ako Chipotle, ktorý pridal 211 nových prevádzok, Taco Bell, ktorý pridal 196 nových prevádzok a vyššie spomínaný Chick-fil-A, ktorý tento rok otvoril 153 nových prevádzok.

image 24

Burger King podľa tejto štatistiky minulý rok zavrel 61 prevádzok. Viac predajní ako Burger King už zavreli iba spomínaný Subway a reťazce Papa Murphy‘ (72 predajní) a Church’s Chicken (91 predajní).

Akcie Restaurant Brands


Štvrťročné výsledky od Burger Kingu v USA prichádzajú v čase, keď spoločnosť oznámila nárast predaja vo svojom portfóliu. Napriek pokroku akcie spoločnosti Restaurant Brands pokračujú v slabšom výkone. Za posledný rok vzrástli jej akcie o 12,6 %, zatiaľ čo index S&P 500 zaznamenal nárast o 23 %. Wall Street by chcela vidieť, aby spoločnosť splnila niekoľko kritérií.

Tie zahŕňajú zrýchlenie tempa rastu v zámorí a zlepšenie výkonnosti BK na kľúčovom trhu v Číne. Ďalším faktorom je neistota týkajúca sa rýchlosti prestavieb BK v USA. Akcie firmy za posledných 12 mesiacov vzrástla o +12,6 % na 75,7 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 20 násobok zisku na akciu (P/E), 21,5 násobok očakávaného budúcoročného zisku na akciu (Forward P/E) a 16,6 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je 33,7 miliardy USD. V roku 2023 firma vzrástla na trhovej hodnote o 20,6, % v tomto roku však zatiaľ jej trhová hodnota klesla o 3,3 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokVeterný sektor v problémoch, akcie Siemens Energy, Ørsted a Vestas v prepade
Ďalší článokBitcoinové ETF teraz dostupné aj pre slovenských investorov!
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno