Výmena generálneho riaditeľa

Burberry, britský módny dom známy svojimi výrobkami s typickým károvaným vzorom, oznámil, že ak bude súčasné spomalenie predaja pokračovať, očakáva prevádzkovú stratu za prvú polovicu tohto roka a celoročný prevádzkový zisk pod súčasným konsenzom. Spoločnosť tiež pozastavila vyplácanie dividend a oznámila vymenovanie Joshuu Schulmana, bývalého riaditeľa Michael Kors a Coach, za nového generálneho riaditeľa. Jonathan Akeroyd odstupuje „s okamžitou platnosťou po vzájomnej dohode so správnou radou“.

Predseda módnej firmy Gerry Murphy uviedol, že „slabosť, ktorú sme zdôraznili pri vstupe do FY25, sa prehĺbila a ak súčasný trend pretrvá až do druhého kvartálu, očakávame za prvú polovicu prevádzkovú stratu.“ Prvý štvrťrok opísal ako „sklamanie“. Spoločnosť uviedla, že porovnateľné tržby v obchodoch klesli o 21 % v 12 týždňoch do 29. júna, pričom maloobchodné tržby dosiahli 595 miliónov USD za dané obdobie. Na regionálnej úrovni tržby klesli o 16 % v EMEIA (Európa, Stredný východ, India a Afrika) a o 23 % v Ázii-Pacifiku a Amerike.

Burberry v kríze: Výmena CEO a pozastavenie dividend
Zdroj: Chartr

Graf zobrazuje výrazný kontrast medzi jednotlivými značkami za posledných 10 rokov. Hermès vedie s ohromujúcim nárastom o 790 %, nasledovaný LVMH so 579 % návratnosťou. Tieto výsledky naznačujú silný dopyt po produktoch týchto značiek a úspešné obchodné stratégie, ktoré im umožnili dominovať na trhu. Na druhej strane, Kering a Richemont zaznamenali skromnejší, ale stále pozitívny rast, s návratnosťou 188 % a 95 %.

Burberry však premeškal luxusný boom, keď jeho akcie klesli o 21 %. Tento negatívny výkon je výrazným kontrastom k rastu ostatných značiek a naznačuje problémy v obchodných stratégiách a slabší dopyt po jeho produktoch. Zatiaľ čo Hermès a LVMH prekvitali a rozširovali svoj vplyv na trhu, Burberry bojuje s výzvami, ktoré ho nechali pozadu v tomto konkurenčnom prostredí. Tento graf tak poskytuje zaujímavý pohľad na to, ako sa jednotlivé luxusné značky vyvíjali na trhu za poslednú dekádu.

Reakcie a plány do budúcnosti

Analytici z RBC Piral Dadhania a Richard Chamberlain uviedli, že výsledky boli „horšie“ v porovnaní s už zníženými prognózami v januári pre fiškálny rok 2024. Dodali, že súčasné obchodné trendy poukazujú na slabú dynamiku značky, čo je podľa ich názoru potrebné čo najskôr riešiť, aby spoločnosť zabránila ďalším stratám trhového podielu.

Burberry čelí výzvam v podobe klesajúceho dopytu po luxusných výrobkoch na svojich hlavných trhoch. Európsky a americký trh trpí kvôli kríze životných nákladov, zatiaľ čo ázijskí spotrebitelia čelia ekonomickým obavám. „Pôsobíme v prostredí spomaľujúceho dopytu po luxusných výrobkoch, pričom všetky kľúčové regióny sú ovplyvnené makroekonomickou neistotou, čo prispieva k spomaleniu sektora,“ dodali predstavitelia spoločnosti Burberry. Firma tiež plánuje „znovu nadviazať kontakt“ so svojou zákazníckou základňou a zameriava sa na rozšírenie svojej ponuky o širší sortiment luxusných výrobkov pre každodenné použitie, zlepšenie komunikácie značky, obnovu webovej stránky a úsporu nákladov.

Akcie Burberry


Akcie firmy za posledných 12 mesiacov klesli o -64,4 % a v súčasnosti sa obchodujú na hodnote 9,9 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 10,4 násobok zisku na akciu (P/E), 11,9 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) a 10,2 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je 3,5 bilióna USD.


Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.

xtb
xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článok„Eurostars“: Vzostup európskej alternatívy „Magnificent 7“
Ďalší článokWall Street ožíva: Veľké banky odštartovali sezónu vo veľkom štýle
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno