Spoplatnenie sociálnych sietí v EÚ?

Sociálne platformy spoločnosti Meta Platforms sa snažia zaviesť pre užívateľov Instagramu a Facebooku v Európe predplatné v prípade, ak nebudú chcieť zobrazovať reklamy. Diskutuje sa o niekoľkých cenových plánoch, ale poplatok 10 eur mesačne sa ukazuje ako najpravdepodobnejší, povedal jeden z nich, zatiaľ čo druhý zdroj uviedol, že bude zavedený v najbližších mesiacoch.

Návrh je pokusom spoločnosti Meta splniť nariadenia Európskej únie, ktoré môžu obmedziť jej schopnosť prispôsobovať reklamy užívateľom bez ich súhlasu a poškodia jej hlavný zdroj príjmov. Ponuka výberu medzi bezplatným využívaním služieb, ale s reklamami, a predplatným bez reklám môže viesť k tomu, že užívatelia sa rozhodnú pre prvý model. To umožní dodržať spoločnosti Meta predpisy bez toho, aby to ovplyvnilo jej reklamné podnikanie. To tvorí väčšinu jej príjmov.

Na mobilných zariadeniach by cena za jeden účet vyskočila na zhruba 13 eur, pretože Meta by zohľadňovala provízie účtované obchodmi s aplikáciami Apple a Google, uviedol druhý zdroj. Na porovnanie, Netflix si účtuje za základné predplatné 7,99 eura mesačne, zatiaľ čo YouTube Premium stojí približne 12 eur a prémiová služba Spotify približne 11 eur.

Spoločnosť Meta dostala začiatkom tohto roka pokutu 390 miliónov eur od írskeho komisára pre ochranu osobných údajov, ktorý ju upozornil, že nemôže používať tzv. kontrakt ako právny základ na posielanie reklám užívateľom na základe ich online aktivity.

Meta ako jedna z najvýkonnejších akcií roka

Spoločnosť Meta, ôsma najcennejšia spoločnosť sveta s trhovou kapitalizáciou 775 miliárd USD, prežíva vydarený rok. Po minuloročných ťažkostiach spojených so vzostupom konkurencie, najmä v podobe čínskeho TikToku, ale tiež s veľkými stratami z jej segmentu metaverza, patria jej akcie tento rok medzi najvýkonnejšie na trhu. Od začiatku roka si pripísali už +141 %. Vďačí za to zvýšenej efektivite, ktorú firma dosiahla viacerými prepúšťaniami a šetrením nákladov.

Meta dosiahla v 2. štvrťroku opätovne rast počtu používateľov a ťažila tiež z oživenia reklamného segmentu. Jej príjmy medziročne vzrástli o 13 % na 32 miliárd USD, čo s prehľadom prekonalo očakávania analytikov. O 16,5 % stúpol aj jej čistý zisk, investorov ale potešila predovšetkým silná prognóza manažmentu, ktorá ráta v treťom štvrťroku s medziročným rastom tržieb o 20 %. Akcie firmy v reakcii vzrástli o +7 %.

Aktuálne sme teda svedkami napĺňania sľubu Marka Zuckerberga, zakladateľa a riaditeľa spoločnosti, ktorý avizoval v spoločnosti Meta rok efektivity.

Pred niekoľkými dňami podnik zaujal aj správou, že pracuje na novom systéme umelej inteligencie, ktorý má byť rovnako výkonný ako najpokročilejší model ponúkaný OpenAI ChatGPT. Spoločnosť si kladie za cieľ, aby jej nový model AI, o ktorom dúfa, že bude hotový budúci rok, bol niekoľkonásobne výkonnejší ako Llama 2, ktorý vydala len pred dvoma mesiacmi. Plánovaný model, by pomohol ďalším spoločnostiam budovať služby, ktoré produkujú sofistikované texty, analýzy a iné výstupy.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
Predchádzajúci článokIndia ako nastupujúca veľmoc
Ďalší článokVyššie zisky Accenture zatienené výdavkami na IT
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno