Prepad akcií Phillips-Van Heusen

Akcie spoločnosti PVH klesli najviac od pádu v roku 1987 po tom, čo spoločnosť poskytla celoročný výhľad na tržby, ktorý zaostal za očakávaniami. V 4. štvrťroku tržby klesli o 1 % na 2,49 miliardy USD, čo však prekonalo očakávania na úrovni 2,42 miliardy USD.

Avšak výrobca odevov Phillips-Van Heusen, ktorý vlastní značky Tommy Hilfiger a Calvin Klein, uviedol, že tento rok očakáva pokles tržieb o 6 až 7 %, v porovnaní so zvýšením o 2 % minulý rok. Zatiaľ čo niektorá časť očakávaného poklesu pochádza z predaja značiek Heritage Brands a ženského priadla, organizácia tiež upozornila na náročné makroekonomické prostredie, najmä v Európe.

Pokles akcií o 23 % bol najväčším prepadom za takmer 35 rokov. Podnik sa snažil vykonávať plán transformácie s dôrazom na posilnenie značiek Calvin Klein a Tommy Hilfiger, ktoré v posledných rokoch strácali momentum medzi zákazníkmi. Vo štvrtom štvrťroku, ktorý zahŕňa kľúčové obdobie sviatkov, prekročila ziskovosť priemerne odhady analytikov aj vďaka lepšiemu riadeniu zásob.

Napriek tomu však rast tržieb nebol udržateľný v niektorých regiónoch. Tržby Calvin Klein v Severnej Amerike klesli v štvrtom štvrťroku o 8 %, čo spôsobil pokles veľkoobchodného predaja, zatiaľ čo medzinárodné tržby značky Tommy Hilfiger klesli o 1 %. „PVH si zaslúži veľký obdiv za to, čo dosiahlo s Calvin Klein a Tommy Hilfiger, keď ich vybudovalo do dvoch najväčších značiek v histórii,“ povedal analytik BMO Simeon Siegel. „Napriek tomu si myslíme, že Calvin Klein dosiahol vrchol tržieb a mal by mať väčší pozitívny vplyv na zisky než na tržby.“

Akcie vlastníka Calvin Klein či Tommy Hilfiger zažili najväčší pád za posledných 35 rokov

Ide tak už o druhého výrobcu módy, ktorý zažil veľký pokles v poslednom období. Koncom marca firma Kering, ktorá je vlastníkom značiek ako Gucci či Valentino zaznamenala najväčší pokles za posledných 30 rokov. Pod pokles sa popísal výhľad na tržby pre tento kvartál, keď predstavitelia oznámili, že očakávajú prepad tržieb značky Gucci o 20 %.

Podobne nevýrazné výsledky zaznamenal aj konkurenčný reťazec H&M, ktorému celoročné tržby vzrástli len o 1 % v roku 2023. Spoločnosť zápasila s ultra-rýchlym módnym konkurentom Shein, ktorý podliezal ceny H&M v rámci plánov na pripravované IPO. Tieto výsledky a predpovede sú v kontraste so španielskym módnym domom Inditex, ktorý zaznamenal nárast predaja svojich značiek v roku 2023. Predaje spoločnosti vzrástli o 14,1 % na 35,9 miliardy EUR za celý minulý rok. Taktiež oznámila plány na spustenie konceptu predaja Zara second-hand v USA a živé vysielanie v USA a Veľkej Británii na vlastnej platforme „v nadchádzajúcich týždňoch“.

Akcie PVH


Akcie firmy za posledných 12 mesiacov vzrástli o +22,3 % na 108,7 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 12,9 násobok zisku na akciu (P/E), 8 násobok očakávaného budúcoročného zisku na akciu (Forward P/E). Trhová kapitalizácia spoločnosti je 6,3 miliardy USD.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti si môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokMicrosoft a OpenAI postavia superpočítač „Stargate“ v rámci projektu za 100 miliárd USD
Ďalší článokIntel s ďalším veľkým prepadom v tomto roku, výroba bude výzvou
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno