Kvartálne výsledky

Pandémia rozdelila spoločnosti z hľadiska dopadu na víťazov a porazených. Do prvej skupiny možno s určitosťou zaradiť streamovacie platformy, keďže ľudia mali počas homeofficu a lockdownov viac voľného času v domácnosti a svoje zraky upierali na digitálny obsah, ktoré ponúkajú. Spoločnosť Walt Disney sa však ocitla niekde uprostred. Jej zábavné parky, disneylandy a filmové štúdia ako Marvel, Lucas Films či Pixar zostali zatvorené, čo znamenalo pre podnik veľkú ranu.

Na druhej strane však streamovacia služba Disney+ sa stala najrýchlejšie rastúcou na svete, keď za 1 a pol roka získala 95 miliónov predplatiteľov. Ako sa však opatrenia začali v priebehu tohto roka uvoľňovať situácia sa obrátila, parky sa otvorili, filmové štúdiá opäť natáčajú a generujú príjmy, zatiaľ čo rast používateľov služby Disney+ sa dramaticky spomalil. S tým sa však vytrácal aj optimizmus investorov a akcie Disney stratili od svojej najvyššej hodnoty až -27,5 %.

V 1. štvrťroku spoločnosť prekvapila investorov, keď prekonala analytické odhady z hľadiska tržieb aj zisku, pričom rast počtu používateľov jej streamovacích služieb na čele s Disney+ opäť zrýchlil. Akcie Disney reagovali na silný prvý kvartál roka 2022 rastom o +6,04 % na $156,12.

Najdôležitejšie čísla

Výnosy: V prvom štvrťroku spoločnosť zaznamenala výnosy vo výške $21,82 mld., čo predstavuje medziročný nárast o +34,3 %, pričom analytici očakávali príjmy na úrovni $20,27 mld.

Čistý zisk: Čistý zisk medziročne stúpol zo $17 mil. na $1,10 mld., resp. z $0,01 na $0,61 na akciu. Upravený zisk na akciu (non-GAAP) dosiahol hodnotu $1,06 na akciu, zatiaľ čo odhady Wall Street boli $0,74 na akciu.

Cashflow: Operatívny cashflow klesol zo $75 mil. na –$209 mil. a voľný cashflow z -$685 mil. na -$1,19 mld.

Počet predplatiteľov:

KvartálQ2 20 Q3 20Q4 20 Q1 21 Q2 21Q3 21Q4 21Q1 22
Disney+33,557,573,794,9103,6116,0118,1129,8
ESPN+7,98,510,312,113,814,917,121,3
Hulu SVOD28,832,132,535,437,839,139,740,9
Hulu Live TV + SVOD3,33,44,14,03,83,74,04,3
Celkoví predplatitelia73,5101,5120,6146,4159,0173,7178,9196,3

V tabuľke vyššie je možné vidieť medzikvartálne nárasty používateľov streamovacích služieb prevádzkovaných spoločnosťou Disney. Ich celkový počet stúpol už na 196,3 miliónov.

„Fiškálny rok sme začali veľmi dobre s výrazným nárastom zisku na akciu, rekordnými výnosmi a prevádzkovým príjmom v našich domácich parkoch a rezortoch, spustením novej franšízy Encanto a výrazným nárastom celkového počtu predplatiteľov v rámci nášho streamingového portfólia na 196,4 miliónov, vrátane 11,8 milióna predplatiteľov Disney+ pridaných v prvom štvrťroku,“ povedal Bob Chapek, generálny riaditeľ spoločnosti The Walt Disney Company. „Toto je posledný rok prvého storočia spoločnosti The Walt Disney Company a výkon ako je tento, spojený s našou bezkonkurenčnou zbierkou aktív a platforiem, kreatívnymi schopnosťami a jedinečným miestom v kultúre, mi dáva veľkú istotu, že budeme pokračovať v definovaní zábavy pre obdobie ďalších 100 rokov.”

Disney

Rast tržieb v prvom kvartáli 2022 bol ťahaný najmä opätovným otvorením zábavných parkov, keď príjmy z tohto segmentu v poslednom štvrťroku 2021 stúpli o 156,7 % na 4,8 miliardy dolárov, ale tiež stremovacími službami. Tie vygenerovali o 34 % väčšie príjmy ako v minulom štvrťroku vďaka vyššiemu počtu používateľov, ale aj vyššími priemernými cenami, keď podobne ako ďalšie stremovacie služby od Disney zvýšili svoje ceny.

Cena Disney+ sa zvýšila na 8 dolárov mesačne, zatiaľ čo služba Hulu, ktorú väčšinovo vlastní Disney, zvýšila v decembri cenu predplatného o 5 dolárov na 70 dolárov mesačne. Poplatok pritom zahŕňa Disney+ a ESPN+, ktoré samotné stoja 7 dolárov mesačne.

Ďalší hlavný segment spoločnosti Disney, „Media and Entertainment Distribution“, dosiahol v tomto štvrťroku celkové príjmy vo výške 14,59 miliardy dolárov, zatiaľ čo analytici v priemere očakávali 14,55 miliardy dolárov. Segment „Content sales and licensing“, ktorý zahŕňa filmový biznis Disney, zaznamenal príjmy vo výške 2,43 miliardy dolárov, čo taktiež prekonalo odhady analytikov. Jeho ziskovosť však nedosiahla očakávania, keďže filmový priemysel počas pandémie naďalej zápasí s návštevnosťou kín a to aj napriek extrémne úspešnému debutu „Spider-Man: No Way Home“.

Ziskovosť, ale aj generovanie voľného cashflowu je naďalej poznačené nielen slabšími príjmami z nízkej návštevnosti kín, ale aj značnými investíciami firmy do tvorby nového obsahu pre jej streamovacie služby.

Akcie Disney


Akcie Disney sa po dobrých výsledkoch v rokoch 2019 a 2020 za posledných 12 mesiacov znížili o -16,6 % a výrazne tak zaostávajú za širším trhom. Aktuálne sa akcie spoločnosti obchodujú za 3,9 násobok tržieb na akciu (P/S), 91,3 násobok zisku na akciu (P/E), 192,8 násobok voľného cashflowu na akciu (P/FCF) a 31,5 násobok EV/EBITDA.

Akciám Walt Disney sme sa taktiež venovali v našej analýze Analýza akcie Disney pre rok 2021 – čo všetko patrí pod ikonickú značku?

Ďalšie kvartálne výsledky z tejto sezóny:

Akcie YUM! stúpajú po zvýšení dividendy a rekordnej expanzii
Akcie Snap vystrelili o 45,5 % po prekonaní odhadov a prekvapivom zisku
Akcie Amazonu stúpajú, firma predala podiel v Riviane a zvyšuje cenu služby Prime
Akcie Meta s poriadnou fackou, kvôli problémom stratili 26 %
Akcie AMD stúpajú o 10,6 % po prekonaní odhadov a optimistickom výhľade
Google opäť prevýšil očakávania a chystá stock split 20:1
Apple zaznamenal ďalší rekordný kvartál a naznačil vlastné plány v metaverze
Tesla prekonala odhady, ale sužujú ju problémy s dodávateľskými reťazcami
Wizz Air navýšil stratu a varuje pred posledným kvartálom
Microsoft v Q2 zvýšil príjmy a zisky o pätinu a prvýkrát prekonal hranicu $50 mld.
Akcie Netlifx sa po zverejnení ďalšieho štvrťroku prepadajú o 21,5 % pod úroveň $400
Akcie TSMC stúpajú po ďalšom rekordnom roku

Mnoho ďalších na našom IG & FB

etoro
Predchádzajúci článokAkcie YUM! stúpajú po zvýšení dividendy a rekordnej expanzii
Ďalší článokDatadog opäť mieri vyššie po výbornom štvrťroku
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno