Nová technológia batérií

Toyota oznámila plány na uvedenie nového radu polovodičových batérií, ktoré poskytnú jej elektrickým vozidlám dlhší dojazd a znížia výrobné náklady. Táto stratégia predstavuje niekoľko technológií, ktorých cieľom je zvýšiť výkon a predaj elektromobilov. Predstavitelia spoločnosti, kritizovanej za pomalý postup pri uvádzaní automobilov poháňaných batériami, uviedli, že do roku 2026 očakávajú predaj 1,5 milióna elektrických vozidiel ročne.

Napriek tomuto pozitívnemu oznámeniu sa očakáva, že automobilka bude na výročnom stretnutí čeliť zvýšenej kontrole zo strany investorov. Akcionári totiž podali návrh na celopodnikový audit, aby sa zistilo, ako sa jej lobovanie súvisiace s klímou zhoduje s cieľmi Parížskej dohody. Predstavenstvo Toyoty odporučilo akcionárom, aby hlasovali proti tomuto návrhu.

Toyota, na nedávnej výstavu v Šanghaji odhalila 2 nové elektrické vozidlá, s cieľom zdvojnásobiť svoj počet ponúkaných elektrických vozidiel v Číne. Predstavila tiež minivan značky Lexus, „Luxury Mover“, hybrid navrhnutý na šoférovanie, ktorý uprednostňujú mnohí čínski kupci luxusných áut.

Orientácia automobiliek na nové technológie spojené s elektromobilmi je v súčasnosti veľmi populárna. jeden z najväčších konkurentov Toyoty na čínskom trhu, Volkswagen pre pár mesiacmi oznámil, že plánuje preinvestovať 193 miliárd USD. Firma hovorí, že dve tretiny výdavkov budú vyčlenené špeciálne na elektrifikáciu a digitalizáciu, čo znamená napríklad softvér pre autá a funkcie používateľského rozhrania.

Nová stratégia, nové ciele

“Jedným z našich cieľov je dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2050 s cieľom znížiť priemerné emisie CO2 pre vozidlá, ktoré predávame na celom svete, o 50 % alebo viac do roku 2035 v porovnaní s rokom 2019. S prihliadnutím na miestne podmienky využijeme rôzne možnosti elektrických vozidiel, ktoré vrátane batériových elektrických vozidiel budú neustále podporovať globálnu dekarbonizáciu.“ Uviedol prezident spoločnosti Akio Toyoda.

Aké technologické vylepšenia Toyota oznámila?

  • Batérie: Najväčším trhákom spoločnosti Toyota je uvedenie polovodičových batérií. Tieto batérie, ktoré sú potenciálne revolučnou technológiou, sú energeticky náročné, čo spotrebiteľom znižuje náklady tým, že vydržia dlhšie ako predchádzajúce verzie. Cieľom spoločnosti je predávať vozidlá s polovodičovými batériami do roku 2027 alebo 2028. Medzitým Toyota plánuje do roku 2026 uviesť na trh rad lítium-iónových fosfátových batérií, ktoré môžu znížiť výrobné náklady o 20 % a zvýšiť dojazd o 40 %.
  • Vodík: Spoločnosť naplno využíva vodík ako zdroj energie a spúšťa novú divíziu, ktorá bude priekopníkom integrácie tejto technológie a potvrdí záväzok Toyoty k „vodíkovej spoločnosti“. Vodíková energia je stále neúmerne drahá, takže hlavným cieľom divízie bude nadviazať vzťahy s firemnými partnermi a investovať do výskumu a vývoja.
  • Montážne linky: Toyota oznámila, že začne používať odlievanie Giga, novú formu automatizácie montážnej linky, ktorú na trh uviedol konkurenčný výrobca elektromobilov Tesla. Tradičný spôsob stavania samostatných komponentov na dopravnom páse nahrádza technológiou, ktorá poháňa celé auto vytvarované z hliníka cez montážnu linku. Toyota odhaduje, že táto zmena by mohla znížiť výrobné investície o polovicu.

Akcie Toyota


Akcie Toyota, od začiatku roka vzrástli o +19,8 % a za posledných 12 mesiacov vzrástli o +7,2 % . V súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 165,6 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 12,5 násobok ročného zisku na akciu (P/E) a 8,3 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, GuruFocus
Predchádzajúci článokGoogle obviněn Evropskou unií za zneužívání dominantního postavení
Ďalší článokBig farma akcie – farmaceutický ekvivalent Big tech akcií
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno