Slovenské bistro.sk kupuje donášková služba Just Eat Takeaway

Bistro.sk bude súčasťou najväčšej donáškovej služby sveta, ktorej akcie vyzerajú byť ako jedny z mála lacné na súčasnom akciovom trhu.

0
61

Akvizícia

Najväčšia donášková služba Just Eat Takeaway, ktorej sme sa venovali taktiež v našej analýze oznámila, že kupuje od švajčiarskeho mediálneho domu Ringier Axel Media slovenskú donáškovú službu jedla a nápojov bistro.sk za 50 miliónov eur. Služba patrila pred predajom Ringieru pod firmu Azet, ktorú založil súčasný spoluvlastník Milan Dubec.

Ten potvrdil, že o predaji Bistro.sk uvažovali už dlhší čas, pričom komunikovali s viacerými možnými kupcami. Nakoniec sa dohoda uzatvorila s holandsko-britskou spoločnosťou, ktorá pôsobí v súčasnosti v 24 krajinách, pričom vo väčšine je jednoznačným lídrom na trhu. Vedúce postavenie tak firma Just Eat získa taktiež na Slovensku, pričom zákazníci bistro.sk sa pridajú k jej 97 miliónom zákazníkov z takmer celého vyspelého sveta.

Just Eat Takeaway
Podnikanie Just Eat Takeaway, zdroj obrázku: IR Presentation

Pre európsky podnik sídliaci v Amsterdame síce slovenský trh samozrejme nie je lukratívny tak ako nemecký, britský, holandský či americký, no aj tak dáva zmysel. Môže totiž budovať povedomie o značke globálne a bistro.sk na Slovensku nemá v podstate žiadnu významnú konkurenciu. Dlhé roky bola služba v podstate jediným celoslovenským hráčom na trhu donášky a v posledných mesiacoch jej vznikla konkurencia v podobe služieb Wolt a dones.to, ktoré však majú len minimálny podiel na trhu.

Vedenie spoločnosti Just Eat vo štvrtok taktiež informovala akcionárov o svojom výkone v prvom polroku 2021. V prvých 6 mesiacoch sa počet objednávok na jej platforme zvýšil oproti minulému roku o +37% na 279,7 milióna a celková hodnota predaja sa zvýšila o +29% na 7,2 miliardy eur. V týchto číslach sú zarátané výsledky americkej donáškovej služby Grubhub, ktorej akvizíciu dokončila firma Just Eat pred niekoľkými týždňami.

Po uzavretí transakcie sa slovenská značka adaptuje na globálnu identitu Just Eat Takeaway ako aj jej európsku technologickú IT platformu,“ uviedol predstaviteľ Just Eat Takeaway, Jörg Gerbig.

Akcie Just Eat Takeaway


Just Eat Takeaway sa aktuálne obchoduje na cene 68,50€ za akciu, čo je o takmer -30% menej ako počas najvyššej hodnoty dosiahnutej v októbri minulého roka. Táto cena oceňuje podnik z hľadiska trhovej kapitalizácie na 14,20 miliardy eur, čo je výrazne menej ako v prípade jeho amerického konkurenta Doordash. Akcie spoločnosti sa momentálne obchodujú za iba 4,78 násobok ročných výnosov na akciu (P/S).

Akcie Just Eat Takeaway aktuálne pokrýva 21 analytikov, pričom až 16 z nich má pre ne určený rating BUY. Ich cenový cieľ sa pohybuje v rozmedzí od 73€ do 145€ a ich priemerný cenový cieľ je na úrovni 122,24€, čo je o +78,5% viac ako je súčasná cena akcií na trhu. Európska donášková služba je podľa nášho názoru jedna z mála podhodnotených akcií na súčasnom drahom akciovom trhu.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

Odpovedať

Prosím vyplňte váš komentár
Prosím zadajte vaše meno