Vývoj inteligentných hodiniek

„Kráľ sociálnych sietí“ – americká spoločnosť Facebook, buduje svoje vlastné inteligentné hodinky, ktorých predaj by sa mohol uskutočniť už v nasledujúcom roku. Mali by sa zameriavať na portfólio firemných aplikácií, teda na Facebook samotný, Instagram, Messenger a WhatsApp, ktoré by umožňovali vzájomné odosielanie správ a na integráciu s aplikáciami od spoločností zaoberajúcich sa monitorovaním zdravia životných funkcií, ako napr. Peloton.

Taktiež by mali mať zabudované mobilné funkcie, aby hodinky mohli fungovať samostatne, keď človek nebude mať aktuálne k dispozícií obe zariadenia. Fungovať budú na operačnom systéme Android od spoločnosti Google, hoci správa taktiež naznačuje, že Facebook by si mohol vyvinúť svoj vlastný operačný systém.

Problémy s ochranou os. údajov

Firma Marka Zuckenberga sa napriek pokračujúcemu, úžasne rýchlemu rastu, ktoré potvrdila i v posledných kvartálnych výsledkoch, trápi s ochranou súkromia svojich používateľov. Hoci počet používateľov jej sociálnych sietí neustále rastie ako možno vidieť na obrázku nižšie, mnoho ľudí taktiež volí prechod ku konkurenčným aplikáciám, napr. z WhatsApp na Signal. Je to aj z dôvodu neustále sa meniacich nastavení ochrany osobných údajov spoločnosti.

Ľudia si taktiež pamätajú škandál Facebooku a Cambridge Analytica, keď sociálna sieť získala osobné dáta z 87 mil. profilov a firma Cambridge Analytica pomáhala tieto dáta analyzovať. Inteligentné hodinky by mohli získať o používateľoch ďalšie osobné informácie v oblasti fitness, zdravia a spánkových návykoch, ktoré by potom mohla predať inzerentom a profitovať z reklamy.

Trh s inteligentnými hodinkami

Trh s inteligentnými hodinkami by mohol byť lukratívnym priestorom pre Facebook napriek vysokej konkurencii iných technologických gigantov. Podľa organizácie Allied Market Research by globálny trh s inteligentnými hodinkami mal rásť priemerným ročným tempom na úrovni 19,6% až na hodnotu 96,31 mld. dolárov v roku 2027.

Google nedávno minul viac ako 2 mld. dolárov na akvizíciu výrobcu „smartwatches“ Fitbit, aby porazil Apple Watch, ktoré sú také populárne, že údajne sa ich predá viac kusov ako v celom švajčiarskom hodinárskom priemyslom. Podľa správy spoločnosti Strategy Analytics Apple v roku 2019 predal takmer 31 miliónov kusov v porovnaní s odhadovaným predajom 21,1 milióna kusov značiek ako Swatch a TAG Hauer. Ďalšími významnými hráčmi, ktoré produkujú inteligentné hodinky sú Samsung, Lenovo, Garmin, Huawei či Xiaomi.

Spoločnosti Facebook sme sa taktiež venovali v našom článku Facebook vs. Google a spracovali jej posledné kvartálne výsledky.

Facebook - inteligentné hodinky
xtb
ZDROJIndependent
Predchádzajúci článokDeliveroo vstúpi na londýnsku burzu v marci 2021
Ďalší článokWarren Buffet predal akcie Apple a nakúpil akcie týchto 3 spoločností
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno