Akvizícia Wurl
Jedna z popredných marketingový softvérových firiem AppLovin oznámila, že dosiahla definitívnu dohodu o akvizícii Wurl, rýchlo rastúcej softvérovej platformy na trhu Connected TV. Transakcia má hodnotu približne 430 miliónov dolárov a bude podliehať obvyklým uzatváracím podmienkam, pričom sa očakáva, že Wurl si zachová svoju značku a bude fungovať nezávisle so svojím existujúcim manažérskym tímom. Akvizícia sa má uzavrieť v prvej polovici roku 2022 a bude financovaná približne 55 % v hotovosti a 45 % formou vlastného imania AppLovin.
Spoločnosť AppLovin vstúpila na burzu Nasdaq pod symbolom APP v apríli minulého roka. AppLovin sa zaoberá budovaním softvérovej platformy pre vývojárov mobilných aplikácií. Hlavnými produktmi firmy je platforma AppDiscovery, ktorá rieši automatizáciu, optimalizáciu a správu investícií získavania nových zákazníkov a platforma MAX riešenie, ktoré optimalizuje nákupy reklám v jednotlivých aplikáciách. Ich cieľom je zlepšovať marketing a výnosnosť aplikácií pre smartfóny. Okrem toho podnik prevádzkuje viac ako 200 vlastných mobilných hier, ktorí vyvíja s dvanástimi partnerskými štúdiami z celého sveta.
Akvizícia rozšíri možnosti softvérovej platformy AppLovin na veľký a rastúci trh CTV. V roku 2021 spoločnosť eMarketer predpokladala, že inzerenti v USA minuli 14,4 miliardy dolárov na oblasť CTV, čo predstavuje nárast o 60 % v porovnaní s rokom 2020, pričom sa predpokladá, že výdavky na reklamu do roku 2025 prekročia hranicu 30 miliárd dolárov.
„Akvizícia spoločnosti Wurl posilní náš záväzok vybudovať a rozvíjať najväčšiu a najefektívnejšiu platformu digitálneho marketingu na svete tým, že inzerentom poskytne bezproblémový spôsob, ako sa dostať na vysoko adresovateľný a merateľný trh CTV,“ povedal Adam Foroughi, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ. z AppLovin. „Veríme, že naše odborné znalosti v oblasti softvérového marketingu môžu ďalej optimalizovať skúsenosti pre inzerentov a spotrebiteľov, ako aj umožniť spoločnostiam s obsahom rozšíriť svoje publikum a zvýšiť speňaženie.“
Platforma Global FAST Pass spoločnosti Wurl umožňuje jej zákazníkom, medzi ktorých patria A+E Networks, AMC Networks, Scripps a Bloomberg, distribuovať streamovaný video obsah do viac ako 300 miliónov televízorov a každý mesiac osloviť viac ako 30 miliónov používateľov na celom svete. Distribučná platforma pritom poskytuje jedinečný prístup k inventáru reklám CTV a údajom, ktoré možno využiť na ďalší vývoj produktov reklamy na výkon CTV – Wurl AdPool a Wurl Perform. Wurl zjednodušuje obsahovým spoločnostiam budovanie a sledovanie globálnej distribúcie značkových lineárnych kanálov, živých podujatí a programovania na požiadanie na správu a speňaženie ich reklamného inventára.
„Naša spoločná vízia a hodnoty urobili príležitosť spojiť sily presvedčivou a jedinečnou,“ povedal Sean Doherty Sr., generálny riaditeľ a spoluzakladateľ Wurl. „AppLovin prináša obrovský nový dopyt zo strany inzerentov a naše partnerstvo umožní súčasným zákazníkom realizovať ešte viac výhod vrátane rozšírených príjmov z reklám, nových divákov a vylepšenej distribúcie globálnemu publiku CTV. Spoločne budeme pokračovať v našom poslaní a dramaticky ovplyvniť trh s farebnými televízormi. .“
Odkup vlastných akcií
Okrem akvizície spoločnosti Wurl, AppLovin informoval, že predstavenstvo firmy schválilo program spätného odkúpenia akcií v hodnote 750 miliónov dolárov. Program spätného odkúpenia akcií je účinný okamžite a bude využívaný príležitostne.
„Toto oznámenie dokazuje našu dôveru v podnikanie AppLovin a príležitosti rastu, ktoré máme pred sebou,“ povedal Herald Chen, prezident a finančný riaditeľ AppLovin. „Zaviazali sme sa dlhodobo zvyšovať hodnotu pre akcionárov prostredníctvom disciplinovanej stratégie alokácie kapitálu, ktorá vyvažuje investície do organického rastu a strategických akvizícií a prístup na trhy, keď sa objavia príležitosti.“
Akcie Applovin
Akcie AppLovin reagujú na oznámenú akvizíciu a schválený program odkupu vlastných akcií rastom o +3,31 % na $60,00 v dnešnom rozšírenom obchodovaní. Aktuálne sa tak o polovicu nižšie v porovnaní so svojou najvyššou úrovňou a taktiež o -25,0 % nižšie ako počas vstupu na burzu. V súčasnosti sa akcie spoločnosti obchodujú za 7,7 násobok tržieb na akciu (P/S), 638,2 násobok zisku na akciu (P/E), 38,5 násobok očakávaného budúcoročného zisku na akciu (Forward P/E), 60,7 násobok voľného cashflowu na akciu (P/FCF) a 40,6 násobok EV/EBITDA.