Spojenie gigantov Apple a Paramount

Najhodnotnejšia spoločnosť na svete podľa trhovej kapitalizácie Apple, o ktorej sme nedávno spracovali detailnú analýzu, a firma Paramount plánujú spoločný balík streamovacích služieb, ktorý bude kombináciou Paramount+ a Apple TV+. Diskusie sú v počiatočnom štádiu a nie je jasné, akú podobu by balík mohol mať, avšak najnovší pokus konkurenčných zábavných gigantov spojiť sa, má za cieľ ponúknuť cenovo dostupnejší a atraktívnejší produkt.

Diskusie medzi Apple a Paramount prichádzajú v čase, keď väčšina gigantov v zábavnom priemysle čelí konkurenčnému tlaku. V posledných mesiacoch prudko zvyšovali ceny v snahe priviesť svoje streamingové podniky k ziskovosti, no na druhej strane čelili rastúcemu počtu výpadkov zákazníkov. V súčasnosti streamovanie predstavuje takmer 40 % celkovej spotreby televízie v Amerike.

Keďže väčšina streamovacích služieb je k dispozícii prostredníctvom mesačného predplatného, pre divákov je ľahké zrušiť ich, keď skončia s prezeraním konkrétneho seriálu alebo filmu. Podľa údajov spoločnosti Antenna, ktorá sa zaoberá meraním predplatiteľov, ponuka viacerých služieb v rámci jedného balíka znižuje pravdepodobnosť, že predplatitelia zrušia balík v ktorýkoľvek daný mesiac.

V súčasnosti existujú spoločnosti, ktoré vyjednávajú dohody so všetkými streamovacími firmami a ponúkajú prístup ku všetkým vašim obľúbeným streamovacím službám za približne 50 – 100 USD mesačne. Chcú dokonca ponúkať živý obsah, ktorý si musíte naladiť v konkrétnom čase, aby ste vytvorili pocit komunity s ostatnými divákmi. V športe sa to už deje, keď Amazon, Apple a ďalší vyberajú ponuky na streamovanie zápasov. V porovnaní s káblovými televíziami, to však vychádza drahšie. Keď za káblovú televíziu, ktorá má zhruba 190 kanálov zaplatíte v priemere 83 USD mesačne.

Apple a Paramount diskutujú o spájaní svojich streamovacích služieb

Spoločnosť Paramount, ktorá postupne znižuje stratu zo streamovania, ponúkala svoj vlastný balík, kombinovanú ponuku pre svoje streamovacie služby Paramount+ a Showtime, no firma sa začiatkom tohto roka rozhodla spojiť tieto dve do Paramount+. Zvýšila tiež cenu služby bez reklám na 11,99 USD z 9,99 USD. V októbri Apple zvýšil cenu Apple TV+ na 9,99 USD zo 6,99 USD v USA.

Avšak nie sú to len Apple a Paramount, ktoré sa uchýlili k zvyšovaniu cien. Podľa analýzy Wall Street Journal sa priemerné náklady na sledovanie veľkej streamovacej služby bez reklám za posledný rok zvýšili takmer o 25 %, keďže zábavní giganti stavili na to, že zákazníci buď zaplatia, alebo prejdú na lacnejšie a lukratívnejšie služby podporované reklamou.

Apple v súčasnosti ponúka Apple TV+ ako súčasť balíka zábavy, ktorý zahŕňa ďalšie služby, ako sú Apple Music a Apple Arcade. Tento balík, známy ako Apple One, má podľa Antenna oveľa nižšiu mieru odchodov ako samostatná Apple TV+. Firma Apple je odhodlaná posilniť aj svoju športovú ponuku a v súčasnosti sa zdá, že jej dohoda s Major League Soccer (MLS) sa vypláca. Hovorí sa, že firma sa tiež uchádza o práva na Formulu 1 a NBA.

Dve vysokoprofilové streamovacie služby, Netflix a Max, sa spájajú v rámci dohody so spoločnosťou Verizon. Podobné obchody sa očakávajú, pretože výkonný riaditeľ spoločnosti Warner Bros. Discovery, David Zaslav nedávno povedal, že je otvorený spájaniu Maxa s inými streamovacími službami.

Počet titulov jednotlivých spoločností

Hovorí sa, že spojenie by bolo lacnejšie ako individuálne predplatenie viacerých balíkov a prichádza uprostred vlny priemyselných zmien, keď streamovacie firmy skúmajú všetko od zvyšovania cien, vyraďovania obsahu a spájania, aby si udržali pozornosť svojho publika.

Apple a Paramount diskutujú o spájaní svojich streamovacích služieb

Myšlienka spoločného balíka Apple a Paramount dáva veľký zmysel pre obidve firmy, ktoré majú podstatne menší katalóg programov ako ich konkurenti. Ponuka spoločnosti Apple je obzvlášť malá, pričom údaje od spoločnosti Reelgood ukazujú niečo vyše 200 titulov na Apple TV+, čo je menej ako 2 % z približne 14 000 dostupných titulov na Amazon Prime Video.

Naproti tomu Paramount+ má v súčasnosti 1582 titulov, čo je druhé najnižšie číslo spomedzi všetkých streamovacích služieb. Taký Disney+ v súčasnosti má takmer 2000 titulov, Hulu, ktorý taktiež patrí pod firmu Walt Disney, cez 5000 titulov a Netflix, aktuálne vysiela takmer 6500 titulov.

Napriek tomu, že sa Apple spolieha skôr na kvalitu ako na kvantitu, relácie ako Ted Lasso a Severance získavajú od kritikov dobré známky, Apple TV+ stále zaznamenáva rastúci počet zrušení zákazníkov, pričom miera odchodu na platforme rastie každý mesiac od mája tohto roka. Odborníci z odvetvia už nejaký čas predpovedajú kombinácie obsahu a prieskumy naznačujú, že na palube môžu byť aj spotrebitelia. 64 % spotrebiteľov si údajne želá, aby existovala služba, ktorá by spájala všetky ich predplatné na streamovanie.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Index S&P 500 si môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
Predchádzajúci článokGitLab s historicky prvým upraveným prevádzkovým ziskom, akcie si pripisujú 18 %
Ďalší článokNevýrazný rast tržieb posiela akcie Box o 11 % nadol
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno