Mondeléz, Nestlé a ďalšie firmy s občerstvením prekonávajú infláciu

Spoločnostiam na trhu občerstvenia sa darí vďaka výnimočnej vernosti zákazníkov, na ktorú nemá veľký vplyv ani preklápanie rastúcich nákladov do zvyšovania cien.

0
95

Recesia sa netýka všetkých

Zatiaľ čo globálna ekonomika sa uprostred ekonomickej krízy začína zadrhávať a akciové trhy pokračujú v poklesoch, niektoré odvetvia dokážu vysokej inflácií odolávať. Jedným z nich je sektor občerstvenia („snacks“), ktorý je reprezentovaný medzinárodnými spoločnosťami ako Mondeléz, Nestlé či PepsiCo, ktorých akcie sa naďalej obchodujú blízko svojich historicky najvyšších úrovní. Dôvodmi sú preklápanie rastúcich nákladov do zvýšenia cien, defenzívny charakter týchto akcií a naďalej trvajúci silný dopyt spotrebiteľov.

Práve dopyt je pritom kľúčom k úspechu. Podľa finančného riaditeľa firmy Mondeléz Lucu Zaramellu rastúci trend dopytu stále pokračuje a ešte ho urýchlila pandémia Covidu 19. Výskum spoločnosti Mondelez, ktorá vlastní značky ako Milka, Oreo, Toblerone, 7 Days, Bake Rolls, Chipicao, TUC a Halls, ukazuje, že takmer 90 % ľudí na celom svete „maškrtí“ denne, pričom frekvencia sa neustále zvyšuje. „Je to niečo, čo je dovolené. V týchto [neistých] časoch môže byť trochu čokolády odmenou.“

Pandémia rozpútala vlnu dopytu po komfortných potravinách a známych príchutiach a tento trend podporilo aj online nakupovanie. Potraviny boli jednou z posledných častí maloobchodu, ktorá prešla na digitál, ale keď sa tak stalo, vo veľkej miere z toho profitovali značkové spoločnosti.

xtb

Odolnosť podnikania

O tom, že je kategória občerstvenia špecifická a odolnejšia svedčí aj nový výskum spoločnosti Piper Sandler z jari tohto roka. Ten zistil, že až 77 % respondentov uviedlo, že by si kúpili lacnejšiu možnosť, ak by cena ich preferovanej značky stúpla. Voči niektorým typom potratvín sú však spotrebitelia lojálnejší. Zatiaľ čo značky mäsa (26 %) a cereálií (17 %) sú ľudia ochotní vymeniť v prípade nárast ceny najčastejšie, v prípade občerstvenia to bolo najmenej. Konkrétne 12 % odpovedalo pre krekry a sušienky, 10 % pre čipsy a iba 4 % pre cukríky.

Predstaviteľ Mondeléz Luc Zaramella sa stotožnil s výsledkami prieskumu a uviedol, že spotrebitelia v čase rastúcich cien namiesto prechodu k iným značkám hľadajú iné spôsoby ako pokračovať v nákupe svojich obľúbených produktov a to nap. prostredníctvom zľavy.

Spoločnosti Mondeléz sme sa bližšie venovali v našej analýze.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno