Mondelez kupuje spoločnosť Chipita za 2 miliardy dolárov

Producent obľúbených značiek ako sú Milka, Oreo, 3Bit, Tuc, Toblerone či Halls vďaka akvizícií získa ďalšie známe produkty ako croissanty a Bake Rolls od 7Days či Chipicao.

0
143

Akvizícia Chipita

Mondelez International uviedol, že uzavrel dohodu s gréckou spoločnosťou Chipita SA pôsobiacu v strednej a východnej Európe, ktorá sa zameriava na produkciu sladkého občerstvenia za 2 miliardy dolárov, pričom akvizícia bude financovaná kombináciou nového dlhu a hotovosti. Spoločnosť Chipita, známa predovšetkým značkami 7Days, Chipicao a Fineti, zaznamenala v roku 2020 tržby na úrovni 580 miliónov dolárov a má za sebou rekordný rok.

Podľa očakávaní manažmentu by mala dohoda mala mať okamžitý pozitívny vplyv pre investorov, keďže by mala zvýšiť zisk na akciu. Ďalšou benefitom akvizície je využitie distribučnej siete podniku Chipita v strednej a východnej Európe na zlepšenie distribúcie vlastných značiek v tomto regióne. Synergický efekt a ďalšie výhody by mali plynúť i v oblasti nákupu a výroby.

Generálny riaditeľ spoločnosti Mondelez International, Dirk Van de Put, ohľadom akvizície uviedol: „Vďaka svojim ikonickým značkám a veľkému rozsahu v toľkých atraktívnych geografických oblastiach sú silným strategickým doplnkom nášho existujúceho portfólia a ambícií budúceho rastu v Európe i mimo nej.“

Akvizície, akvizície, akvizície

Mondelez je jedným z najväčších výrobcov cukroviniek a občerstvenia na svete so sídlom v Illions v Chicagu. Pôsobí v 160 krajinách okolo sveta a vo svojom portfóliu má viac ako 50 obľúbených značiek a medzi nimi napr. Milka, Oreo, 3Bit, Tuc, Toblerone, Tang, Ritz, Lu, Halls, Jacobs Kronung, Tassimo či Dairy Milk. Tento počet sa však neustále rozširuje, keďže akvizície sú jednou zo stratégií rastu, ktorú manažment aktívne využíva.

Chipita značky a produkty: 7Days, Fineti, Chipicao
Značky patriace spoločnosti Chipita, zdroj obrázku: Biztweet

Vďaka kúpam menších firiem spoločnosť rozširuje svoje produktové portfólio, vniká na nové trhy alebo diverzifikuje kategórie produktov. Začiatkom roka spoločnosť uzavrela kúpu spoločnosti Hu, ktorá vyrába prémiové značky čokolády, pričom vo svojej oblasti je líder v USA a tiež získala pod svoju strechu austrálsku značku Gourmet Food. Súčasnou akvizíciou získa Mondelez novú kategóriu produktov.

Po oznámení dohody analytik Robert Dickerson z Jefferies nezmenil svoj rating pre akcie Mondelez a ponechal im cenový cieľ vo výške $68, čo je o zhruba +8% vyššie ako je ich súčasná cena.

Dickerson uviedol: „Vzhľadom na to, že produkty spoločnosti Chipita sa vyrábajú v 13 výrobných závodoch a predávajú sa vo viac ako 50 krajinách, akvizícia rozširuje dosah spoločnosti Mondelez nielen v rámci širšej kategórie pečeného občerstvenia, ale poskytuje aj využiteľnú výrobnú kapacitu a distribúciu, vďaka čomu by mohla dosiahnuť synergické efekty z materiálových výnosov, pričom zrejmé synergie a zvýšené výhody škálovateľnosti by mali rýchlo zvýšiť ziskovosť. “

Akcie Mondelez


Akcie Mondelez na správu nijako výraznejšie nereagovali, avšak držia sa na svojej historicky najvyššej úrovni, keďže investori v posledných týždňoch presúvajú svoj kapitál z technologických do defenzívnejších a spotrebiteľsky orientovaných spoločností. V tomto roku akcie Mondelez vďaka tomu stúpli o +28,31%. Aktuálna trhová hodnota spoločnosti je vo výške 89 miliárd dolárov a ročný dividendový výnos je na úrovni 1,98%.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Ďalšie zaujímavosti zo sveta investovania

Odpovedať

Prosím vyplňte váš komentár
Prosím zadajte vaše meno