More

    Toyota čelí masívnemu škandálu v Japonsku. Manažment sa ospravedlňuje za podvodné testovanie a zastavuje výrobu troch modelov.

    Toyota čelí masívnemu škandálu v Japonsku. Manažment sa ospravedlňuje za podvodné testovanie a zastavuje výrobu troch modelov.

    Toyota čelí masívnemu škandálu v Japonsku

    Toyota čelí masívnemu škandálu v Japonsku, keď sa priznáva k podvodom pri certifikačných testoch. Predseda spoločnosti Akio Toyoda sa ospravedlnil za rozsiahle podvody pri testovaní siedmich modelov vozidiel, čo viedlo k pozastaveniu výroby troch z nich. Najväčší japonský výrobca automobilov čelí obvineniam z používania neadekvátnych alebo zastaraných údajov pri nárazových testoch, nesprávneho testovania nafukovania airbagov a poškodenia zadných sedadiel pri nárazoch. Falošné boli aj testy výkonu motorov.

    Spoločnosť pozastavila výrobu modelov Corolla Fielder, Corolla Axio a Yaris Cross v Japonsku. Podvodné testy sa týkali aj zrušených modelov. „Sme hlboko ospravedlnení,“ povedal Toyoda novinárom, hlboko sa ukláňajúc, čo je v Japonsku zvykom pri ospravedlneniach za pochybenia. Vyšetrovanie japonskej vlády voči Toyote sa začalo v januári. Problém neovplyvňuje výrobu Toyoty v zahraničí.

    V pondelok oznámil japonský konkurent Toyota, Mazda, podobné nezrovnalosti pri certifikačných testoch a zastavil výrobu modelov Roadster a Mazda 2. Mazda uviedla, že pri testoch používala nesprávny softvér na riadenie motora. Honda so sídlom v Tokiu sa tiež ospravedlnila za nesprávne testy, ako sú testy na hladinu hluku a krútiaci moment, na viacerých modeloch. Staršie modely, ako sú Accord, Odyssey a Fit, sa už nevyrábajú. Honda tvrdí, že bezpečnosť vozidiel nie je ovplyvnená.

    Širšie následky a budúcnosť

    Certifikačné problémy začali vychádzať na povrch pred dvoma rokmi v spoločnostiach skupiny Toyota, ako sú Hino Motors a Daihatsu Motor, špecializujúce sa na malé modely, a Toyota Industries, ktorá vyrába stroje a autodiely. Shinji Miyamoto, výkonný pracovník Toyoty pre spokojnosť zákazníkov, uviedol, že firma začala vyšetrovať svoje vlastné testy po problémoch v spoločnostiach skupiny.

    Táto situácia je veľkou hanbou pre automobilku, ktorá sa desaťročia pýši svojou výrobnou precíznosťou a korporátnou kultúrou založenou na posilňovaní zamestnancov s cieľom vyrábať „stále lepšie autá“. Toyoda, vnuk zakladateľa spoločnosti, naznačil, že niektoré certifikačné pravidlá môžu byť príliš prísne, pričom takéto testy sa líšia po celom svete. Opakovane však zdôrazňoval, že neospravedlňuje porušenia.

    „Nie sme dokonalá spoločnosť. Ale ak uvidíme niečo zlé, urobíme krok späť a budeme sa snažiť to napraviť,“ povedal Toyoda. Spoločnosť môže byť príliš zameraná na rýchle dokončenie testov, čo skrátilo čas na ich vykonávanie v období, keď sa rozmanitosť modelov rozširovala. Toyota predáva viac ako 10 miliónov vozidiel po celom svete

    V súčasnosti má firma trhovú kapitalizáciu 286,5 miliardy USD a jej akcie v tomto roku vzrástli o +25,1 % a za posledných 12 mesiacov vzrástli o +62,5 %. V súčasnosti sa jej akcie obchodujú na úrovni 217,2 USD.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    – Článok nie je investičným odporúčaním
    – Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
    – Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové