More

    Celosvetový predaj elektrických vozidiel (EV) dosiahol v novembri rekordné čísla, keď sa predalo na celom svete 1,4 milióna kusov vozidiel. To predstavuje 20 % medziročný nárast z 1,1 milióna v novembri 2022.

    Celosvetový predaj elektrických vozidiel (EV) dosiahol v novembri rekordné čísla, keď sa predalo na celom svete 1,4 milióna kusov vozidiel. To predstavuje 20 % medziročný nárast z 1,1 milióna v novembri 2022.

    Rekordný predaj Elektrických vozidiel

    Hlavným dôvodom silných čísel je silný dopyt v Severnej Amerike a Číne, ktorý vykompenzoval nižší predaj v Európe. Niektorí výrobcovia automobilov sa obávajú, že po rokoch zrýchľovania by sa predaj elektrických áut v Európe a inde mohol spomaliť, keďže potenciálni kupci čakajú na lepšie a lacnejšie modely, ktoré budú dostupné o dva až tri roky. Predaj BEV (Batériových elektrických vozidiel) tvoril v novembri 70 % a PHEV zvyšných 30 % z globálneho odbytu tzv. nových energetických vozidiel.

    Spomalenie tempa rastu

    Trhu s hybridnými vozidlami sa darí. Do októbra vzrástol predaj hybridov u hybridných vozidiel Toyota Motor medziročne približne o 28 % a predaj hybridov predstavoval v podstate celý doterajší rast predaja japonskej spoločnosti v roku 2023. Tento rast posunul akcie nahor. Akcie za posledných 12 mesiacov získali takmer 50 %. Najznámejšia japonská automobilka tiež tento rok oznámila nový plán pre podporu výroby EV. Zameriava sa na technologicky vyspelejšie batérie, vodík a nový typ automatizovanej linky.

    Do konca tretieho štvrťroka vzrástol predaj všetkých batériových elektrických vozidiel alebo BEV medziročne približne o 50 % v USA aj v Európe. V Číne, kde BEV predstavujú približne 25 % všetkých predajov nových áut, sa rast priblížil k 20 %. „To, o čom sme hovorili, je spomalenie rastu dopytu. Nie je to spomalenie. Je to spomalenie tempa rastu,“ povedal generálny riaditeľ GM Paul Jacobson. Ak Vás zaujíma téma elektromobility, tak sme nedávno písali článok, ktorý si môžete prečítať tu:

    Jacobson verí, že dopyt po EV bude v USA naďalej rásť, pretože sa zlepšuje nabíjacia infraštruktúra, zavádzajú sa nové modely a americkí kupci áut si zvyknú na túto technológiu. Wall Street súhlasí s Jacobsonom. Analytici RBC Narayan a Sacconaghi napísali, že dopyt je v poriadku, ale na pokrytie väčšej časti celkového automobilového sveta je potrebných viac modelov. Existuje veľké množstvo crossoverov EV strednej triedy. Je nedostatok menších sedanov, nákladných vozidiel strednej triedy a väčších SUV.

    Elektrické autá sa rozdeľujú do niekoľkých kategórií na základe ich pohonu a zdroja energie, ktorý sa používa na pohyb vozidla. Dve hlavné kategórie elektrických áut sú Battery Electric Vehicles (BEV) a Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV):

    Battery Electric Vehicle (BEV):

    • BEV je úplne elektrické vozidlo, ktoré je poháňané výhradne elektrickou energiou. To znamená, že nepoužíva žiadny konvenčný spaľovací motor.
    • Energetický zdroj: BEV má batérie ako svoj jediný zdroj energie. Tieto batérie sa nabíjajú z elektrickej siete, a vozidlo potom používa túto energiu na pohon elektromotorov.
    • Výhody: BEV sú čisté, nemajú emisie výfukových plynov a často majú nižšie prevádzkové náklady v porovnaní s konvenčnými vozidlami. Sú ekologickejšie a bežne majú tichý chod.

    Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV):

    • PHEV je hybridné vozidlo, ktoré kombinuje elektrický pohon s tradičným spaľovacím motorom.
    • Energetický zdroj: PHEV má batérie a taktiež spaľovací motor. Batérie je možné dobíjať z elektrickej siete a vozidlo môže byť poháňané iba elektrickou energiou alebo kombináciou elektriny a benzínu/dizelu.
    • Výhody: PHEV ponúkajú väčší dojazd v porovnaní s BEV, pretože majú spaľovací motor, ktorý môže generovať energiu, keď sú batérie vybité. Tieto vozidlá sú vhodné pre tých, ktorí chcú elektrický pohon, ale majú obavy z obmedzeného dojazdu.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločností, ktoré sa zaoberajú elektromobilitou si môžete kúpiť TU.

    Newsletter
    každé 2 týždne

    Chceš byť informovaný 2x za mesiac o naších najdôležitejších článkoch z diania na burze?

    Ďakujeme

    Something went wrong.