Investícia Foxconnu

Foxconn Technology Group, najväčší zmluvný výrobca elektroniky na svete, prehlbuje svoju investíciu do Lordstown Motors, kedysi problémového startupu EV, ktorý nedávno začal stavať svoj prvý plne elektrický pickup v bývalom závode General Motors v Ohiu, v USA. Obe spoločnosti v pondelok uviedli, že Foxconn so sídlom v Tchaj-peji investuje 170 miliónov dolárov a získa za ne kmeňové akcie a novovytvorené prioritné akcie spoločnosti Lordstown Motors.

Taiwanský podnik týmto krokom poskytne výrobcovi elektromobilov novú kapitálovú injekciu v snahe zvýšiť výrobu jeho debutového modelu Endurance. Investícia Foxconnu, ktorý je známy najmä vďaka spolupráci so spoločnosťou Apple, je najnovšou infúziou peňazí do startupu s elektrickými nákladnými vozidlami, ktorému pred viac ako rokom hrozilo, že dôjdu peniaze. Lordstown uviedol, že výnosy z predaja akcií plánuje použiť na najatie inžinierov a financovanie operácií vrátane výroby prvých 500 pickupov.

Foxconn a Lordstown Motors navyše uviedli, že spoločne vyvinú svoje prvé elektrické vozidlo, pričom odmietli poskytnúť ďalšie podrobnosti o projekte.

Lordstown Motors

Spoločnosť Lordstown Motors sa prvýkrát dostala na titulky v roku 2019, keď kúpila vtedy zatvorenú továreň General Motors (GM) s cieľom vyrábať elektrické nákladné autá. Firma patrí medzi najznámejšie elektromobilové start-upy, ktoré v posledných rokoch vstúpili na burzu prostredníctvom SPAC akvizícií, ktoré im pomohli získať nový kapitál, napriek tomu, že nikdy nepredali ani jediné vozidlo. Mnohé z týchto mladých spoločností odvtedy skolabovali, keď sa stretli s výrobnými a finančnými problémami.

Tým sa nevyhol ani Lordstown. V roku 2021 čelil kontrole americkej komisie pre cenné papiere a burzu (SEC) po tom, čo spoločnosť bola obvinená zo zavádzania investorov o výške svojich predobjednávok na nákladné vozidlá. Jej zakladateľ a vtedajší výkonný riaditeľ Steve Burns krátko nato odstúpil. Firma uviedla, že výbor predstavenstva zistil, že niektoré informácie o predobjednávkach boli v určitých ohľadoch nepresné a spolupracovala s federálnymi úradmi. Neskôr v roku 2021 Lordstown Motors odhalil plány predať svoju továreň na automobily v Ohiu spoločnosti Foxconn, pričom zmluvný výrobca zasa súhlasil s investovaním 50 miliónov dolárov do Lordstownu a spustenia jeho výroby.

Nová investícia vo výške 170 miliónov dolárov od Foxconnu je podmienená schválením federálneho vládneho výboru pre zahraničné investície v USA alebo Cfius a finančné prostriedky sa plánujú dostať v tranžiach, povedal Daniel Ninivaggi, výkonný predseda Lordstown Motors.

Po dokončení transakcie Foxconn očakáva, že bude držať všetky zostávajúce prioritné akcie startupu a 18,3 % kmeňových akcií a bude mať právo vymenovať 2 členov do predstavenstva. Spoločnosť Lordstown Motors uviedla, že očakáva, že schvaľovací proces Cfius bude trvať tri až štyri mesiace.

Ambície Foxconnu

Investícia do Lordstown Motors je ďalším príkladom rozširujúcich sa ambícií Foxconnu v automobilovom priemysle. Začiatkom tohto roka Foxconn odhalil plány na vybudovanie továrne v Saudskej Arábii za 9 miliárd dolárov, ktorá by vyrábala rôzne produkty vrátane komponentov pre elektrické vozidlá.

Foxconn tiež predstavil prototypy elektrických vozidiel, ktoré navrhol vo vlastnej réžii a dúfa, že ich použijú ako základ na zostavovanie modelov pre iných výrobcov automobilov. Zmluvný výrobca už uzavrel zmluvu s ďalším producentom elektromobilov Fisker o výrobe svojho pripravovaného Pear EV v závode v Ohiu, ako súčasť predchádzajúcej dohody o využití továrne na zmluvnú výrobu vozidiel pre iné automobilky.

Ninivaggi informoval, že spoločnosť plánuje najskôr vyrobiť 500 nákladných vozidiel Endurance pre zákazníkov, z ktorých 50 má byť dodaných do konca tohto roka. „Naša schopnosť dosiahnuť skutočne vysoké objemy vlastnými silami je obmedzená nielen kapitálom, ale aj komerčným dosahom,“ uviedol Ninivaggi.


Akcie Lordstown Motors reagujú na správu rastom v rozšírenom obchodovaní o +12,4 % na $2,08. Investori budú dúfať, že novinka bude mať silu zvrátiť trend poklesu akcií, pretože akcie spoločnosti v tomto roku stratili polovicu trhovej hodnoty a od najvyššej historickej ceny až o viac ako -90 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJWall Street Journal
Predchádzajúci článokPalantir klesá o 7% po zverejnení 3. štvťroku napriek silnému výhľadu
Ďalší článokPríde revolúcia v automobilovom priemysle od Renaultu a Google?
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno