DoorDash plánuje expandovať do Japonska

Americká donášková spoločnosť Doordash plánuje expandovať na japonský trh s cieľom ďalšej expanzie

0
61

Akcie spoločnosti, ktorej vstup na burzu na konci minulého roka bol jedným z tých najočakávanejších, zažili včera nárast o 7% napriek tomu, že akciové trhy boli v červených číslach. Cena akcií posilnila, pretože investori reagovali pozitívne na správy z minulého piatku o zámere podniku prevádzkovať svoju donáškovú službu v Japonsku. Podľa spoločnosti Nikkei Asia a ďalších zdrojov americká firma hľadá generálneho manažéra pre japonský trh.

Nikkei tiež uvádza, že iba 5% japonských reštaurácií poskytuje donáškovú službu a to vytvára trhové príležitosti najmä vzhľadom na to, že pandémia koronavírusu neobchádza ani túto krajinu, v ktorej aktuálne platí mesačný výnimočný stav. A keďže bary a reštaurácie patria medzi hlavné zdroje prenosu vírusu, podliehajú prísnym obmedzeniam.

Vstup jednej z najväčších donáškových služieb sveta na japonský trh preto dáva dokonalý zmysel. Avšak DoorDash nebude mať jednoduchú úlohu, keďže nevyužitý potenciál na danom trhu sa už snažia využiť ďalší významní hráči ako nemecká spoločnosť Delivery Hero, čínsky Didi Chuxing či Uber Eats, ktorí už v Japonsku pôsobia.

Spoločnosť DoorDash pôsobí v oblasti donášky jedla, ktorá je momentálne v centre pozornosti investorov. Platformy ponúkajúce donášku od rôznych reštaurácií rýchlo rastú a konkurencia sa zintenzívňuje na mnohých trhoch. V USA je DoorDash trhovým lídrom s 50%-ným podielom, avšak na trhu majú silnú pozíciu taktiež spoločnosti ako UberEats s podielom na trhu 23%, Grubhub s 18% a Postmates so 7%. Tieto veľké spoločnosti skupujú menších hráčov na trhu a začínajú tak konsolidovať tento trh s veľkým potenciálom.

V roku 2019 spoločnosť DoorDash uskutočnila akvizíciu firmy Caviar a v minulom roku kúpil UberEats menší Postmates. Trojka na americkom trhu – Grubhub sa spojila s najväčšou európskou donáškovou službou jedla, holandskou firmou JustEatTakeaway. Napriek značnej konkurencii investori najväčšej platforme v USA extrémne veria, keďže trhová hodnota firmy je aktuálne na úrovni 53 mld. pri očakávaných ročných výnosoch 2,8 mld. dolárov v roku 2020, zatiaľ čo JustEatTakeaway má aktuálnu trhovú hodnotu 18 mld., pričom očakávané ročné výnosy sú na rovnakej úrovni ako v prípade DoorDash.



Hlavní hráči na trhu donášky jedla investujú všetky prostriedky do expanzie, aby si zabezpečili čo najväčší podiel na trhu a získali tak konkurenčnú výhodu, avšak to má za dôsledok, že ani jedna z týchto spoločností nedokáže byť zisková a bude zaujímavé sledovať, ktorá firma dokáže svoj biznis model dostať do plusových čísel a či dokážu udržať svoje dosť vysoké valuácie. Momentálne k tomu má najbližšie európsky podnik JustEatTakeaway.

Odpovedať

Prosím vyplňte váš komentár
Prosím zadajte vaše meno