Disney využije svoju značku na vybudovanie obytných komunít

Walt Disney plánuje využiť svoju globálne známu značku na nový koncept podnikania. Prvým projektom bude komunita v kalifornskom údolí Coachella obklopujúca lagúnu s rozlohou 24 akrov.

0
198

Nový koncept podnikania

Walt Disney bude v spolupráci s developermi budovať obytné komunity, aby využila nadšenie fanúšikov ohľadom svojej značky aj mimo jej zábavných parkov – Disneylandov. V stredu firma oznámila svoj prvý projekt – Cotino, obytnú komunitu s 1900 bytovými jednotkami vrátane rodinných domov v Rancho Mirage v južnej Kalifornii. Obchody a plážový hotel obklopujú lagúnu s rozlohou 24 akrov. Niektoré štvrte budú pritom vyhradené pre ľudí vo veku 55 rokov a starších.

V nových obytných komunitách sa Disney bude snažiť preniesť jedinečnú mágiu zo svojich rozprávok, o ktorej tvrdí, že rozšíri rozprávanie príbehov na „storyliving“. Dizajnéri Disney parkov vyvinú kreatívne koncepty pre komunity, pričom budú čerpať inšpiráciu z každého regiónu a zamestnanci budú viesť komunitné združenie, ktoré ponúka zábavu, aktivity, prístup na pláž a programy Disney. V rámci tohto plánu Disney tiež vytvoril novú obchodnú jednotku, „Storyliving by Disney“.

Toto úsilie pripomína Celebration, majstrovsky plánovanú komunitu na Floride, ktorú Disney vytvorilo v 90. rokoch. Nedávno podnik vybudoval luxusnú obytnú komunitu s názvom Golden Oak, vypredaný projekt s luxusnými dovolenkovými domami a množstvom zariadení vrátane golfu. Tieto skoršie rezortné komunity sa nachádzajú v blízkosti Walt Disney World.

xtb

Nadchádzajúce rezidenčné projekty však nebudú mať spojenie so zábavným parkom, ale budú navrhnuté tak, aby odrážali históriu a umenie miest, kde sa nachádzajú, uviedol hovorca Disney. „Počas prípravy na vstup do nášho druhého storočia, vyvíjame nové a vzrušujúce spôsoby, ako priniesť kúzlo Disney k ľuďom, nech sú kdekoľvek,“ uviedol v stredajšom vyhlásení predseda Disney parkov Josh D’Amaro. „Aj keď sme známi najmä svojimi zážitkami zo zábavných parkov, vybudovali sme neuveriteľné dedičstvo, keď sme prekročili hranice parkov,“ dodal.

Disney plans to develop residential communities | Fortune
Zdroj obrázku: Fortune

Spoločnosť však zatiaľ nespresnila koľko kapitálu plánuje zábavný gigant investovať do rezidenčnej iniciatívy.

Kvartálne výsledky

Minulý týždeň spoločnosť Disney vykázala svoje výsledky za 1. štvrťrok hospodárskeho roka 2022, v ktorom prekvapila analytikov rýchlejším rastom tržieb, ale aj vyšším ziskom ako očakávalo. Rast tržieb v prvom kvartáli 2022 bol ťahaný najmä opätovným otvorením zábavných parkov, keď príjmy z tohto segmentu v poslednom štvrťroku 2021 stúpli o 156,7 % na 4,8 miliardy dolárov, ale tiež stremovacími službami. Tie vygenerovali o 34 % väčšie príjmy ako v minulom štvrťroku vďaka vyššiemu počtu používateľov, ale aj vyššími priemernými cenami, keď podobne ako ďalšie stremovacie služby od Disney zvýšili svoje ceny.

Ďalší hlavný segment spoločnosti Disney, „Media and Entertainment Distribution“, dosiahol v tomto štvrťroku celkové príjmy vo výške 14,59 miliardy dolárov, zatiaľ čo analytici v priemere očakávali 14,55 miliardy dolárov. Segment „Content sales and licensing“, ktorý zahŕňa filmový biznis Disney, zaznamenal príjmy vo výške 2,43 miliardy dolárov, čo taktiež prekonalo odhady analytikov. Jeho ziskovosť však nedosiahla očakávania, keďže filmový priemysel počas pandémie naďalej zápasí s návštevnosťou kín a to aj napriek extrémne úspešnému debutu „Spider-Man: No Way Home“.

Akcie Disney


Akcie Disney za posledných 12 mesiacov stratili -18,0 % na súčasnú cenovú úroveň $152,95, zatiaľ čo index S&P 500 stúpol o +13,8 %. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 3,8 násobok tržieb na akciu (P/S), 89,4 násobok voľného cashflowu na akciu (P/E), 188,9 násobok zisku na akciu (P/FCF) a 30,9 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno