Spoločnosť Beyond Meat sídliaca v Californii je výrobcom “rastlinných mäsových výrobkov” a zároveň je pionierom a lídrom na tomto trhu. Firma dokáže rásť extrémnym tempom a neoslovuje iba vegetariánov čo dokazujú výborné výsledky – v roku 2017 sa výnosy spoločnosti vyšplhali na úroveň 32,5 mil. dolárov, avšak už v roku 2019 vystrelili na hodnotu 298 mil. dolárov, čo predstavuje nárast o 817% za 2 roky.
Včera podniky PepsiCo a BeyondMeat ohlásili spoluprácu ohľadom vytvorenia spoločného podniku PLANeT a obe akcie reagovali na túto správu pozitívne. V krátkom slede je to druhé významné partnerstvo pre druhú menovanú spoločnosť čo dodáva jej akcionárom býčí nádych, keďže akcie Beyond Meat sa od 16. januára vyšplhali z cenovej úrovne $116,41 na aktuálnu $186,83, čo značí nárast o cca 60%. O spolupráci s populárnou mexickou sieťou rýchleho občerstvenia Taco Bell sme informovali pred 12 dňami v tomto článku.
Doteraz sa Beyond Meat snažil nadväzovať partnerstvá s mnohými reštauračnými a fastfood reťazcami, ktoré buď pridali do ponuky produkty „rastlinného mäsa“ ako napr. Beyond Burger alebo sa spolu zamerali na výskum nových produktov. Treba poznamenať, že rast, ktorý firma zaznamenala svedčí o tom, že táto snaha bola skutočne veľmi vydarená, avšak spolupráca s Pepsico, výrobcom obľúbených nápojov a pokrmov, medzi ktoré patria výrobky ako: Pepsi, 7 UP, Mirinda, Tropicana, Lays, Mount Dew, Cheetos či Doritos, naznačuje, že Beyond Meat by sa mohol obzerať aj po nových obzoroch.
V súvislosti so spoluprácou s PepsiCo sa spomínajú predovšetkým značky s obsahom mäsa ako Beef Jerky, Frito-Lay či Tostitos. Kategória pokrmov, kde tieto výrobky patria by mohla byť skutočne nový zdroj spoluprác a príjmov pre Beyond Meat a taktiež pre PepsiCo by mohla byť vegetariánska alternatíva na prospech. Vo vyhlásení sa však taktiež spomínajú nápojové produkty vyrobené z bielkovín rastlinného pôvodu, avšak čo v skutočnosti si máme predstaviť pod týmto pojmom zatiaľ nevieme. Najpravdepodobnejším variantom sa zdajú rastlinné proteínové koktaily pre kategóriu fitness.
Firma PepsiCo by mala v rámci spoločného podniku PLANeT zabezpečiť marketing a ďalšie komerčné kapacity zatiaľ čo Beyond Meat sa zameria na výskum a vývoj samotných produktov. Nakoniec treba ešte poznamenať, že akcie Beyond Meat sme sa taktiež rozoberali v našej analýze.