Taco Bell je obľúbená sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia s mexickým jedlom a zdá sa, že po KFC a McDonald´s aj Taco Bell bude ponúkať možnosť alternatívy v podobe „rastlinných mäsových výrobkov“. Vo štvrtok spoločnosť YUM!, pod ktorú patrí značka Taco Bell odhalila plány spolupráce s pionierom na trhu s mäsom rastlinného pôvodu, spoločnosťou Beyond Meat. Cieľom spolupráce by malo byť vytvorenie nových produktov a tie by mali byť na vybraných trhoch testované v priebehu budúceho roka.

Reťazec aktuálne ponúka alternatívu pre vegetariánov v podobe 30 bezmäsitých jedál, medzi nimi napr. burrito z čiernych fazúľ., avšak pre podnik to bude prvý pokus o uvedenie prvých produktov s čoraz viac obľúbeným „falošným mäsom“. Reťazec navyše oznámil, že jeho jedlá Cheesy Fiesta Potatoes a Spicy Potato Soft Taco sa vrátia do ponuky 11. marca. Tieto 2 vegetariánske jedlá boli z ponuky odstránené v priebehu minulého roka z dôvodu zjednodušenia ponuky.

Dvojité oznámenie firmy Taco Bell zvýrazňuje nedávny posun sietí rýchleho občerstvenia smerom k zdravšie orientovanému zákazníkovi. Minulý týždeň ďalšia obľúbená sieť s mexickým jedlom, Chipotle predstavila vo svojej obmedzenej ponuke limetkovo-karfiolovú ryžu, ktorá však aktuálne patrí medzi najžiadanejšie položky.

„Návrat našich milovaných zemiakov je len prvým krokom k tomu, aby sme našim fanúšikom ukázali silné pokračujúce úsilie o vegetariánstvo o ktoré sa snažíme tento rok“, uviedla v tlačovej správe Liz Matthews, globálna riaditeľka pre inováciu v potravinách Taco Bell. Následne pokračovala: „Už dlho sme lídrom vo vegetariánskom priestore, ale tento rok máme v ponuke viac možností pre vegetariánov, ktoré si zamilujú dokonca aj milovníci mäsa.“

Ďalšou sieťou, ktorá ponúka alternatívy v zmysle „rastlinného mäsa“ je Dunkin´s, ktorá sa spojila so značkou Kellogg´s Morningstar Farms, aby si zákazníci mohli vychutnať „bezmäsitý“ sendvič. Pre Dunkin´s je to druhý takýto raňajkový sendvič, keďže firma vďaka partnerstvu s Beyond Meat už dlhšie ponúka sendvič s pikantnou klobásou (na rastlinnej báze).

A ako sme spomínali na začiatku novému trhu sa nevyhla ani asi najznámejší fastfood McDonald´s, ktorý oznámil, že vytvorí svoj vlastný burger s príslušným názvom McPlant a pomáhať by mu mal pritom opäť Beyond Meat. McPlant burger by mohol debutovať v ponuke McDonald´s na jar tohto roku a bude konkurovať burgru Impossible Whooper od Burger King.

V súvislosti s partnerstvom medzi McDonald´s a Beyond Meat, boli akcionári druhej spoločnosti sklamaný, keďže očakávali väčšie zapojenie špecialistu na „rastlinné mäso“ pri vývoji McPlant. Toto sklamanie sa prejavilo ako jeden z hlavných faktorov na páde cien akcií, ktoré sa od októbra roku 2019 prepadli z úrovne $193,38 na včerajšie hodnoty okolo $118.

Avšak táto správa o spolupráci medzi Beyond Meat a Taco Bell má významný pozitívny efekt, čo sa plne odrazilo na cene akcií prvej menovanej firmy, ktorá včera vďaka tomuto oznámeniu vyskočila o 13,59%. Výrobca mäsa rastlinného pôvodu by mal zverejniť svoje kvartálne výsledky niekedy medzi februárom a marcom čím uzavrie hospodársky rok 2020, bude zaujímavé sledovať vývoj rastu, ktorý v predošlých 3 mesiacoch výrazne spomalil po obrovskom raste v predchádzajúcich rokoch:

Rok20162017201820192020*
Výnosy (mil. $)16,1832,5887,93297,99304,85
* Výnosy za prvých 9 mesiacov

Spoločnosti Beyond Meat sme sa taktiež venovali v osobitnej analýze.

xtb
ZDROJYahoo Finance
Predchádzajúci článokPayPal sa stane prvou zahraničnou firmou z platobného trhu v Číne s plným vlastníctvom
Ďalší článokKtoré spoločnosti zverejnia kvartálne výsledky v tomto mesiaci a čo od nich čakať?
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno