Zrušenie poplatku

Trvalo len týždeň, čo Unity z veľkej časti zrušilo svoj plán, ktorý mal otestovať schopnosť vytiahnuť od vývojárov viac peňazí. Runtime poplatok bol nadstavbou na už jeho existujúce predplatné. Spoločnosť sa dokonca zamerala na svoju armádu malých používateľov, ktorí doteraz šťastne využívajú bezplatný plán spoločnosti.

Plánom Unity bolo účtovať vývojárom poplatok zvaný ako „Runtime Fee“ od roku 2024. Po splnení určitých limitov príjmov by Unity účtovalo až 0,20 USD pri každej inštalácii hry. S touto schémou bolo niekoľko do očí bijúcich problémov. Po prvé, hry dostupné v rámci predplatiteľských služieb, ako je Xbox Game Pass, by mohli byť pre vývojárov katastrofou, ak by museli platiť poplatok za každého jedinečného používateľa.

A za druhé voľne hrateľné hry s minimálnymi príjmami na používateľa by čelili podobným problémom. Unity mala v úmysle uplatniť poplatok spätne na už vydané hry, čo znamená, že vývojári s úspešnými hrami by mohli v januári dostať veľký účet. Ak bolo cieľom Unity čo najviac nahnevať svoju zákaznícku základňu, trafila klinec po hlavičke.

Rýchly obrat

Dlhodobý úspech Unity závisí od zapojenia vývojárov do svojej platformy na vývoj hier. Prepínanie herných enginov je utrpením, keď je vývoj dostatočne ďaleko, takže akonáhle Unity získa zákazníka, je pravdepodobné, že tento zákazník zostane dlhší čas. Keď zákazníci uspejú, môžu upgradovať na plány predplatného Unity s vyššími nákladmi.

Zdá sa však, že Unity precenil svoju cenovú silu svojej platformy. Asi týždeň po prvom oznámení predstavitelia spoločnosti do značnej miery zrušili svoje plány s týmto poplatkom. Výkonný riaditeľ Unity Marc Whitten sa v blogovom príspevku ospravedlnil za neslušnú politiku poplatkov a oznámil nespočetné množstvo zmien, ktoré majú zabrániť vývojárom opúšťať loď.

Bezplatný plán Unity bude úplne oslobodený od poplatku za inštaláciu a spoločnosť zdvojnásobila strop príjmov, kým vývojár bude musieť prejsť na platený plán. Pre tých, ktorí majú platené verzie, sa poplatku budú vzťahovať iba hry, ktoré za posledných 12 mesiacov generujú aspoň 1 milión USD. Firma zašla ešte ďalej, aby získal späť vývojárov. Nový poplatok bude teraz maximálne 2,5 % z príjmov a spoločnosť umožní, aby sa výnosy aj inštalácie vykazovali samostatne. Po

Zisky sú pozastavené

Ak by bol pôvodný plán implementovaný, firma by pravdepodobne stratila významné postavenie na trhu herných motorov. Existuje veľa konkurencie, od Unreal Engine od Epic Games až po množstvo možností s otvoreným zdrojom. Aj keď sa zmeny do značnej miery zmenili, pravdepodobne došlo k určitému poškodeniu reputácie firmy. Ako hovorí Warren Buffett: „Vybudovanie reputácie trvá 20 rokov a jej zničenie päť minút.“ Vývojári, ktorí sa rozhodujú pre herný engine, si teraz po tomto trápení môžu vybrať inú spoločnosť.

Aj keď firma bude generovať dodatočné príjmy zo zníženého poplatku, pravdepodobne to dramaticky nezmení finančný obraz spoločnosti. Organické príjmy Unity pomaly rastú a jej straty sú obrovské. Organizácia zaznamenala v druhom štvrťroku 2023 čistú stratu 193 miliónov USD pri príjmoch 533 miliónov USD.

Unity musí nájsť spôsob, ako sa stať ziskovým, a s obmedzenou schopnosťou generovať dodatočné príjmy od existujúcich zákazníkov je pravdepodobné, že v kartách bude znižovanie nákladov. Spoločnosť už prešla tromi kolami prepúšťania, pričom najnovšie odišlo 600 zamestnancov. Ďalšie škrty by mohli prísť, pretože spoločnosť sa snaží dosiahnuť udržateľnosť svojho podnikania.

Spoločnosť nemá skutočnú stratégiu premeny strát na zisky a akcie zostávajú drahé pri pomere ceny k predaju približne 5,5 na základe priemerného odhadu analytikov. Zatiaľ čo softvér Unity bude pravdepodobne naďalej široko používaný v hernom priemysle, samotné podnikanie jednoducho nefunguje.

Nový generálny riaditeľ

Vedenie spoločnosti tiež vymenovalo technologického veterána Jamesa Whitehursta za dočasného generálneho riaditeľa, ktorý nahradil Johna Riccitiella, ktorý odchádza do dôchodku. Predstavenstvo plánuje hľadať náhradu za Riccitiella, ktorý viedol spoločnosť od roku 2014. Naďalej bude radiť spoločnosť, aby pomohol pri prechode.

Whitehurst je veteránom v technologickom priemysle, pôsobil ako prezident IBM. Bude tiež pôsobiť v predstavenstve Unity. Firma minulý mesiac musela zmierniť aspekty kontroverzného zvýšenia cien, ktoré rozzúrilo zákazníkov.

Akcie Unity


Akcie Unity v tomto roku v tomto roku vzrástli o +12,5 % a v súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 30,3 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 53,35 násobok očakávaného ročného zisku na akciu (P/E).

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

etoro
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokKtoré firmy z indexu Nasdaq investujú najviac do svojej budúcnosti?
Ďalší článokČo čaká finančné trhy tento týždeň? Stručný prehľad
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno