Kvartálne výsledky

Kvartálna sezóna je už v plnom prúde a jednou z najočakávanejších udalostí tohto týždňa bolo včerajšie zverejnenie štvrťročných čísel spoločnosťou Netflix. Streamovací gigant sa v poslednom čase nachádzal v nemilosti investorov, pretože mu prvýkrát ubudol počet predplatiteľov. To na trhu vyvolalo napätie či je budúcnosť firmy skutočne tak žiarivá a aký veľký vplyv na nu má vzostup konkurencie v podobe služieb Disney+, HBO MAX, Amazone Prime Video, atď.

V 2. štvrťroku však Netflix pozitívne prekvapil. Tržby kvôli silnému doláru nedosiahli očakávanú výšku, ale zisk ako aj počet používateľov dosiahli lepšie hodnoty ako predpovedali analytici. Akcie Netflix zareagovali na zverejnenú správu o ziskoch v rozšírenom obchodovaní rastom o +7,85 % na $217,46.

Najdôležitejšie čísla

Počet predplatiteľov: Počet predplatiteľov sa v 2. štvrťroku 20222 zvýšil medziročne o +5,5 % z 2019,18 MIL. na 220,67 MIL. Za posledný kvartál počet používateľov klesol o 970 tis., očakávala sa však strata 2 MIL.

Výnosy: Tržby Netflixu boli vo výške $7,97 MLD., čo predstavuje medziročný nárast o +8,6 %, keď boli negatívne ovplyvnené výmenným kurzom doláru voči iným svetovým menám. Konsenzus analytikov bol na úrovni $8,05 MLD.

Prevádzkový zisk: Prevádzkový zisk oproti rovnakému obdobiu z predchádzajúceho roka klesol o -14,6 % z $1,85 MLD. na $1,58 MLD. Prevádzková zisková marža sa znížila z 25,2 % na 19,8 %.

Čistý zisk: Čistý zisk medziročne vzrástol o +6,5 % z $1,35 MLD. mil. na $1,44 MLD, resp. z $2,97 na $3,20 na akciu. Na Wall Street sa prognózoval zisk $2,98 na akciu.

Cash Flow: Operatívny cash flow vzrástol z -63 MIL. na $103 MIL a voľný cash flow -174 MIL. na z $13 MIL., resp. z -$0,38 na $0,03 na akciu.

Generálny riaditeľ Netflixu Reed Hastings sa k ziskupriznal, že „je ťažké stratiť milión [predplatiteľov] a nazvať to úspechom“, ale zopakoval, že spoločnosť je „na ďalší rok nastavená naozaj dobre“. „Našou výzvou a príležitosťou je urýchliť rast našich príjmov a počtu používateľov pokračovaním v zlepšovaní našich produktov, obsahu a marketingu, ako sme to robili za posledných 25 rokov, a lepšie speňažiť naše veľké publikum,“ uviedol Netflix v liste adresovanom akcionárov.

Najdôležitejšie novinky

Netflix uviedol, že nebyť silného dolára, jeho príjmy by v 2. kvartáli stúpli nie o 9 %, ale o 13 % a ziskové marže by boli vyššie. V súvislosti s pre Netflix nepriaznivým výmenným kurzom podnik očakáva v 3. štvrťroku rast tržieb o 4,7 % na 7,84 miliardy dolárov, prevádzkový zisk 1,26 miliardy dolárov a prevádzkovú maržu 16 %. Čistý zisk by mal dosiahnuť 961 miliónov dolárov, resp. $2,14 na akciu. Manažment tiež avizuje, že počet predplatiteľov by sa mal vrátiť k rastu a stúpnuť o 1 milión.

Ďalším pozitívom, ktoré by si mal každý investor uvedomiť je, že Netflix naďalej pokračuje v ceste generovania pozitívneho cash flowu. Prvýkrát v histórií. Hoci firma v minulých rokoch generovala účtovné zisky, peniaze kvôli obrovským výdavkom na tvorbu obsahu naďalej míňala. Práve rok 2022 mal byť bodom zlomu, keď spoločnosť začne tvoriť voľné hotovostné toky, ale obavy kvôli rastúcim cenám a strate používateľov investorov zneistili. V prvom štvrťroku však Netflix vygeneroval 800 miliónov a v druhom štvrťroku ďalších 13 miliónov dolárov voľného cash flowu.

V roku 2023 by mal voľný cash flow vzrásť ešte výraznejšie z dôvodu rastúcich príjmov, prevádzkovej efektívnosti a obsahového modelu, ktorého pomer výdavkov k tržbám by mal začať klesať. Netflix informoval, že kapitálovo najnáročnejšia fáza, ktorá vyžadovala veľké množstvo prostriedkov na tvorbu obsahu, ktorým by prilákala používateľov je na konci. V ďalšej fáze bude firma schopná stabilne generovať voľné hotovostné toky a pomer výdavkov na obsah k príjmom by mal ďalej klesať.

Manažment v liste akcionárom vyzdvihol svoje najúspešnejšie tituly. Štvrtá séria série Stranger Things pritiahla obrovskú pozornosť používateľov, keď za prvé 4 týždne stravili ludia jej pozeraním 1,3 miliardy hodín. To je najviac v histórií Netflixu po kórejskom trháku Squid Game. V súvislosti s týmto seriálom spoločnosť tiež vyzdvihla svoje marketingové úsilie a svoju schopnosť ovplyvňovať verejnosť. Pesničky Running Up That Hill a Master of Puppets, ktoré sa v Stranger Things objavili sa stali najsťahovanejšími a najpočúvanejšími v mnohých rebríčkoch.

Úspech podčiatkuje aj angažovanosť fanúšikov, ktorých reakcie po premiére vysoko prekonali vlajkové lode konkurenčných služieb v podobe Obi-Wan Kenobi od Disney+ a Top Gun: Maverick od Paramount. Netflix spomenul aj úspechy ďalšieho obsahu ako Lincoln Lawyer, Hustle, Umbrella Academy, atď. Čo sa týka herného odvetvia, firma uviedla, že má dostupných už 24 hier a že ich hraním strávilo hodiny už milióny predplatiteľov.

Hoci vstup Netflixu do herného priemyslu bol pomerne veľkou udalosťou, hry nie sú pre spoločnosť momentálne priorita. Tou je nová lacnejšia verzia, ktorá bude obsahovať reklamy, o ktorej sme už predtým informovali. Manažment „reklamnú verziu“ dlhodobo odmietal, ale po nedávnej strate používateľov tento krok prehodnotil a napodobnil konkurenciu, ktorá touto cestou šla. Reklamná verzia by mala byť dostupná začiatkom roka 2023 na niektorých trhoch, kde sa bude testovať. Postupne bude dostupná v čoraz viac štátoch. Ďalším veľkým cieľom Netflixu je zmonetizovať domácnosti, ktoré zdieľajú 1 účet. V súčasnosti už firma testuje 2 možnosti v Latinskej Amerike.

Netlifx zároveň vyzdvihol fakt, že podľa výskumu organizácie Nielsen je na trhu v USA stále jasným lídrom.

Akcie Netflix


Akcie Netflix v tomto roku stratili dve tretiny svojej trhovej hodnoty a toto oznámenie kvartálnych výsledkov je pre ne miernou vzpruhou, keď poskočili v rozšírenom obchodovaní o +7,85 % na $217,46. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 19,3 násobok zisku na akciu (P/E), 598,9 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 16,6 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie kvartálne výsledky z tejto sezóny:

PepsiCo zvláda infláciu a prevyšuje očakávania Wall Street

xtb
Predchádzajúci článokNa burze dnes debutuje najväčšia firma so zameraním na zdravie spotrebiteľov Haleon
Ďalší článokAmazon vo svojom zdravotníckom ťažení kúpi firmu One Medical za $3,5 MLD.
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno