Disney stavia na osvedčené hity

Spoločnosť Disney sa snaží obnoviť svoju povesť a znovu očariť divákov po slabších rokoch, a preto sa spolieha na obľúbené a overené franšízy. Na veľkolepom podujatí D23 Expo, predstavila Disney trojhodinovú prezentáciu plnú plánovaných filmov, televíznych seriálov a divadelných produkcií, ktoré majú prísť v nasledujúcich rokoch. CEO Bob Iger pritom sám priznal, že spoločnosť v posledných rokoch obetovala kvalitu voči kvantite, a jeho cieľom je napraviť túto situáciu.

D23 Expo sa koná každé dva roky v Anaheime. Na tomto podujatí Disney prezentuje svoje nadchádzajúce projekty a produkty, ktoré zahŕňajú filmy, televízne seriály, parky a atrakcie. Názov „D23“ odkazuje na rok 1923, kedy Walt Disney založil svoju spoločnosť, a tiež na klub „D23“, oficiálny fanúšikovský klub spoločnosti.

Keď Bob Iger vystúpil na pódium, publikum ho privítalo s nadšením. Približne 12 000 fanúšikov Disney povstalo a s obrovským ohlasom ho privítalo, čo prinútilo 73-ročného Igera spokojne sa usmievať, keď sa ich snažil utíšiť. Po päťročnej prestávke sa Iger vrátil na D23 Expo, keďže v roku 2022 opäť prevzal vedenie po takmer dvojročnom odchode do dôchodku.

Jeho neprítomnosť sa kryla s úpadkom filmového biznisu podniku, ktorý bol, rovnako ako ostatné štúdiá, narušený pandémiou a dvojitým štrajkom v Hollywoode. Po pandémii však trh zasiahli aj rozhodnutia o zvýšení produkcie obsahu, aby sa posilnila nová streamingová služba Disney+.

Staré dobré obľúbené hity

Počas D23 Expo predstavil dva veľké úspechy zo svojich hlavných franšíz. Najnovší film od Pixaru, „Inside Out 2“, sa stal najúspešnejším animovaným filmom všetkých čias, s tržbami presahujúcimi 1,5 miliardy USD. Rovnako úspešný bol aj prvý R-kový film od Marvelu, „Deadpool & Wolverine“, ktorý prekonal rekord otváracieho víkendu a cez víkend prekonal 1 miliardu USD v celosvetových pokladniach a stal sa iba druhým filmom s hodnotením R, ktorému sa to podarilo.

Disney stavia na osvedčené hity
Zdroj: Digital Spy

Jedným z vrcholov piatkového podujatia bolo vystúpenie Auli’i Cravalho a Dwayna Johnsona, ktorí spolu s polynézskymi tanečníkmi a bubeníkmi predviedli ukážku z pripravovaného filmu „Moana 2“. Toto dlho očakávané pokračovanie by malo prísť do kín počas Dňa vďakyvzdania a podľa analytikov by sa malo stať tretím filmom Disney, ktorý v roku 2024 prekoná hranicu 1 miliardy USD. Prvý film zarobil v celosvetových pokladniach o niečo menej ako 700 miliónov USD, očakáva sa, že záujem publika o ďalšie pokračovanie tohto animáku v novembri zvýši predaj vstupeniek. Koniec koncov, bol to najstreamovanejší film roku 2023.

Disney tiež pokračuje v trende prequels a sequels. Prequels sú filmy alebo seriály, ktoré rozprávajú príbeh pred udalosťami pôvodného diela a odhaľujú jeho pozadie. Sequels sú pokračovania, ktoré nadväzujú na pôvodný príbeh a rozvíjajú ho ďalej. Počas prezentácie na D23 Expo bolo predstavených množstvo noviniek z obľúbených franšíz. Medzi siedmimi divadelnými titulmi, ktoré Disney počas prezentácie ukázal, bolo päť z už existujúcich franšíz „Moana 2“, „Toy Story 5“, „Zootopia 2“, „Frozen III“ a „Incredibles 3“.

Je jasné, prečo sa Disney rozhodlo pre tieto tituly. Franšíza Toy Story priniesla globálne tržby vo výške 3,2 miliardy USD, dva filmy Frozen prekročili 2,7 miliardy USD, a filmy Incredibles dosiahli 1,8 miliardy USD celosvetovo. „Zootopia“ zasiahla hranicu 1 miliardy USD počas svojho uvedenia v roku 2016. Okrem toho boli fanúšikom predstavené aj dve originálne tituly, „Elio“ a „Hoppers“.

Star Wars a Marvel

V Lucasfilme sa pripravuje prvý Star Wars film od roku 2019 s názvom „The Mandalorian and Grogu“, ktorý by mal prísť v roku 2026. Okrem toho je na ceste aj druhá sezóna „Andor“, ktorá sa odohráva pred „Rogue One“ a sleduje Cassiana Andora. V kalendári sú ďalšie dva celovečerné filmy Star Wars. Obidva by sa mali konať v decembri, jeden v roku 2026 a druhý v 2027. Zatiaľ nie je jasné, kto ich bude režírovať alebo na aký dej sa podnik zameria. Star Wars zostáva jednou z najlepších franšíz, podľa globálnych príjmov, ktorá vygenerovala viac ako 10 miliárd USD v predaji vstupeniek od roku 1977, kedy sa do kín dostala „Nová nádej“.

Marvel Studios prechádza reformou, snaží sa vyvážiť príbehy svojich existujúcich postáv a zároveň prinášať nové postavy. S cieľom obmedziť produkciu televíznych seriálov a zamerať sa na veľké plátno, Marvel predstavil niekoľko noviniek, vrátane návratu Roberta Downeyho Jr. ako Doctora Dooma. Marvel je najziskovejšou filmovou franšízou všetkých čias, ktorá od roku 2008 prispela do kasy spoločnosti viac ako 30 miliárd USD v tržbách. Táto franšíza zostáva jedným z najspoľahlivejších motorov predaja vstupeniek v histórii kinematografie.

Loď menom Disney mení kurz, smer? Osvedčené hity
Zdroj: Images Entertainment

Akcie Disney


Akcie firmy za posledných 12 mesiacov klesli o -2,5 % a v súčasnosti sa obchodujú na cene 85,9 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 32,9 násobok zisku na akciu (P/E); 15,8 násobok očakávaného budúcoročného zisku na akciu (Forward P/E) a 12,4 násobok EV/EBITDA. Súčasná trhová hodnota je na úrovni 155,9 miliárd USD.


Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločností môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.

xtb
xtb
ZDROJFinanceYahoo, Visualcapitalist
Predchádzajúci článokStarwars súčasnosti? Rocket Lab chce rozbiť monopol SpaceX
Ďalší článokAkcie Netflixu pokorili svoje maximum z roku 2021
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno