More

    Disneyho „Inside Out 2“ prináša finančný úspech, keď zarobilo 155 miliónov USD pri domácom debute, čím výrazne prekonalo očakávania: Veľká výhra pre Pixar

    Disneyho „Inside Out 2“ prináša finančný úspech, keď zarobilo 155 miliónov USD pri domácom debute, čím výrazne prekonalo očakávania: Veľká výhra pre Pixar

    Obrat pre Disney

    Disneyho „Inside Out 2“ prinieslo 155 miliónov USD pri svojom domácom debute v kinách, čím výrazne prekonalo očakávania. Tento úspech prichádza v čase, keď sa Disney snaží obnoviť svoju stratégiu v oblasti kín po viacerých neúspechoch. Tento dlho očakávaný sequel od Pixaru nadväzuje na originálny film z roku 2015, ktorý zarobil celosvetovo 859 miliónov USD a získal Oscara za najlepší animovaný film.

    Tento úspech je veľkou výhrou pre spoločnosť po tom, čo Pixar a Walt Disney Animation v posledných rokoch zaznamenali viac strát ako úspechov. Štúdiá čelili rôznym zmenám vo vedení a pandémia narušila celý priemysel. V roku 2022 Pixarov prequel „Toy Story“ s názvom „Lightyear“ nedosiahol očakávania analytikov, keď pri domácom debute zarobil len 51 miliónov USD a celkovo v kinách 118 miliónov USD pred rýchlym uvoľnením na Disney+.

    Krátko na to animovaný film „Strange World,“ v ktorom účinkujú Jake Gyllenhaal a Dennis Quaid, stál mediálneho giganta údajne 200 miliónov USD po tom, čo sa dočkal negatívnych recenzií a stal sa jedným z najväčších prepadákov roka 2022. Minulý rok taktiež nevyrovnal slabé výsledky, keď Pixarov film „Elemental“ zaznamenal najhorší otvárací víkend v histórii štúdia. Rovnako Disneyho animovaný film „Wish“ sklamal, keď počas trojdňového otvorenia na Deň vďakyvzdania nezarobil ani 20 miliónov USD.

    Sledovatelia priemyslu pripísali tieto neúspechy slabým marketingovým plánom a zmätku divákov ohľadom toho, ktoré tituly sú výlučne v kinách a ktoré sú určené len pre streamingovú službu Disney+. Konkurencia tiež zosilnela, najmä v oblasti animácie, keď NBCUniversal a Sony minulý rok uviedli silné tituly, vrátane filmu „Super Mario Bros. Movie“ s tržbami 1 miliardy USD a „Spider-Man: Across the Spider-Verse.

    Disneyho vedenie si to všimlo, pričom CEO Bob Iger zdôraznil stratégiu kvality nad kvantitou v kinách. „Zameriavame sa silne na hlavné značky a franšízy, ktoré poháňajú všetky naše podniky, a znižujeme celkový výstup, aby sme sa mohli sústrediť na menej projektov a zlepšiť kvalitu,“ uviedol.

    Nová stratégia pre Pixar

    Pre Pixar to znamená približne tri filmy každé dva roky, pričom každý druhý film bude buď sequel alebo spin-off, podľa prezidenta Pixaru Jima Morrisa. Štúdio sa tiež vráti k modelu najprv v kinách, zatiaľ čo súčasne vyvíja samostatné série založené na existujúcich IP pre Disney+. V rámci tejto obnovy Pixar minulý mesiac prepustil 14 % zo svojich 1 300 zamestnancov, čím eliminoval približne 175 pozícií kvôli stiahnutiu streamingových sérií.

    Napriek tomu bude potrebné vidieť viac, aby sa dalo určiť, či Disney skutočne získal späť svoju dynamiku. „Vo všeobecnosti výkon konkrétneho filmu neovplyvňuje náš dlhodobý výhľad,“ povedal analytik Morningstar Matthew Dolgin. Dolgin, ktorý má pre akcie Hold rating a cieľovú cenu 115 USD, dodal, že na signalizovanie „významného“ posunu v očakávaniach pre budúce výsledky v kinách a potenciálny vplyv na rast spoločnosti je potrebné dokázať viac.

    Ďalší veľký test príde na jeseň s pokračovaním animovaného filmu „Moana,“ ktorý má prísť do kín v novembri. Sequel „Deadpool“ od Marvelu je naplánovaný na júl. V súčasnosti má firma trhovú kapitalizáciu 185,1 miliardy USD a jej akcie v tomto roku vzrástli o +11,9 % a za posledných 12 mesiacov vzrástli o +13,1 %. V súčasnosti sa jej akcie obchodujú na úrovni 101,5 USD.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    – Článok nie je investičným odporúčaním
    – Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
    – Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové