Posledné kvartálne výsledky

Akcie poskytovateľa cloudového softvéru HubSpot sa vyšplhali zo svojho augustového minima, keď sa obchodovali za 483,7 USD a v súčasnosti firma zlepšuje vyhliadky. HubSpot vyvíja CRM softvér, ktorý kombinuje marketing, predaj, služby zákazníkom, obsah, operácie a obchod na jednej platforme.

Systém piatich modulov, môže byť použitý samostatne alebo spojený dohromady. Platforma sa používa na hosting webových stránok, vytváranie blogov, správu potenciálnych zákazníkov a analýzu a sledovanie správania používateľov. Spoločnosť oznámila svoju novú súpravu generatívnych nástrojov AI HubSpot. Na podujatí, ktoré sa konalo minulý týždeň boli predstavené nové produkty so zameraním na generatívne nástroje AI.

„Vďaka HubSpot AI odstraňujeme dohady z generatívnej AI a dávame všetkým zákazníckym tímom naprieč predajom, marketingom a servisom kompletnú súpravu nástrojov, ktorá im pomôže dosiahnuť ešte viac,“ povedal Andy Pitre, výkonný viceprezident spoločnosti.

Akcie HUBS dosiahli 52-týždňové maximum 581,40 len dva dni pred zverejnením ziskov spoločnosti za druhý štvrťrok. Akcie sa 3. augusta prepadli o 11,4 % a to aj napriek pozitívnej správe o výnosoch a usmerneniam z kvartálnych výsledkoch. Tento krok poslal akcie cloudového softvéru pod svoj 50-dňový kĺzavý priemer.

Zárobky spoločnosti podľa posledných kvartálnych výsledkoch vzrástli o 205 %. Rast ziskov spoločnosti sa v posledných štyroch štvrťrokoch zrýchlil rýchlym tempom. Jej zisk na akciu za Q2 vzrástol oproti minuloročnému štvrťroku o neuveriteľných 205 %, čo je nárast o 38 %. Tržby za Q2 vzrástli o 25 %, ale rast sa spomalil. Počet zákazníkov v druhom štvrťroku vzrástol oproti predchádzajúcemu roku o 23 %. Jej voľný peňažný tok v 2. štvrťroku vzrástol na 59,6 milióna USD oproti 22,4 milióna USD.

Evolúcia HubSpot

HubSpot navrhli Brian Halligan a Dharmesh Shah v halách MIT v roku 2006. Dvojica si predstavovala platformu, ktorá by mohla ponúknuť všestranné riešenie pre prichádzajúci marketing a nahradiť prerušujúce marketingové metódy obsahom, ktorý pritiahne zákazníkov.

Vo svojich začiatkoch sa firma v zameriavala na malé a stredné podniky a ponúkala im sadu nástrojov na správu obsahu, SEO a analýzu sociálnych médií. Ich vstupná metodológia bola vrelo privítaná spoločnosťami unavenými z tradičných marketingových ciest a HubSpot sa rýchlo etabloval ako silná sila v tomto odvetví.

V roku 2014 nastal kľúčový moment v histórii HubSpot, spoločnosť vstúpila na burzu. Po otvorení za cenu 25 USD za akciu získala spoločnosť prvotných 125 miliónov USD, pričom celkovo bola ocenená na 750 miliónov USD. Bol to dôkaz robustného obchodného modelu a potenciálnej trajektórie rastu, ktorú trh vnímal.

V roku 2018 firma prekonala hranicu príjmov 500 miliónov USD, čo je číslo, ktoré sa v nasledujúcich dvoch rokoch takmer zdvojnásobilo. Rok 2020 priniesol vytúžený benchmark príjmov vo výške 1 miliardy USD, čo vtedy potvrdilo odolnosť organizácie na pandémiou zasiahnutých trh. V súčasnosti má HubSpot trhovú kapitalizáciu na úrovni 26,8 miliárd USD. Firma je v portfóliu mnohých investorov, vďaka svojmu konzistentnému výkonu, zdravému finančnému zdraviu a vedúcemu postaveniu.

Akcie HubSpot


Akcie spoločnosti HubSpot od začiatku roka vzrástli o +85,3 % a za posledných 12 mesiacov vzrástli o +61,3 %. V súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 537,2 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 120,7 násobok ročného voľného cash flowu na akciu (P/FCF).

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

etoro
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokSuperpočítač Tesly by mohol potiahnuť akcie firmy na nové maximá
Ďalší článokČo čaká finančné trhy tento týždeň? Stručný prehľad
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno