More

    Nemecká e-commerce spoločnosť Zalando zaznamenala rast hrubého objemu predaja po troch klesajúcich kvartáloch po sebe. Zalando pridáva viac prémiových značiek, aby získalo väčší podiel na trhu, namiesto toho aby súťažil s cenami Sheinu, ktorý predáva tričká za 5 USD a topánky za 10 USD.

    Nemecká e-commerce spoločnosť Zalando zaznamenala rast hrubého objemu predaja po troch klesajúcich kvartáloch po sebe. Zalando pridáva viac prémiových značiek, aby získalo väčší podiel na trhu, namiesto toho aby súťažil s cenami Sheinu, ktorý predáva tričká za 5 USD a topánky za 10 USD.

    Kvartálne výsledky Zalando

    Online predajca Zalando zaznamenal rast tržieb v prvom štvrťroku, po troch po sebe nasledujúcich poklesoch hrubého objemu predaného tovaru. Štvrtročný hrubý objem predaného tovaru (GMV), kľúčový ukazovateľ tržieb merajúci celkovú hodnotu všetkého predaného tovaru, stúpol o 1,3 % na 3,27 miliardy EUR z 3,23 miliardy v rovnakom období minulého roka, ako informoval nemecký online predajca módy.

    Avšak analytici sa zamerali na pokles aktívnych zákazníkov na 49,5 milióna z 51,2 milióna pred rokom a na 0,6 % pokles štvrťročných tržieb. Keďže inflácia zredukovala chuť spotrebiteľov nakupovať oblečenie, Zalando hľadal nové zdroje príjmu a začal ponúkať svoju platformu a logistickú sieť ako službu iným predajcom a značkám. Tržby z tejto obchodnej (B2B) služby vzrástli o 13 % na 215 miliónov EUR.

    „Keďže realizujeme našu stratégiu ekosystému, sme nadšení pozitívnou odozvou zákazníkov a partnerov v prvom štvrťroku. Vraciame sa k rastu,“ povedala Dr. Sandra Dembeck, hlavná CFO Zalanda. Spolu s nižším dopytom aj konkurencia zo strany rivalov ako Shein ovplyvnila tržby Zalanda. Ako reakciu, Zalando pridáva viac prémiových značiek, aby získalo väčší podiel na trhu, namiesto toho aby súťažil s cenami Sheinu, ktorý predáva tričká za 5 USD a topánky za 10 USD. Manažment uviedol, že priemerná veľkosť košíka sa zvýšila na 60,4 EUR z 57,3 EUR o rok predtým.

    Manažment tiež vyvinul nástroj na predikciu veľkosti na základe fotografií odoslaných zákazníkmi a uviedli, že službu spustili v Španielsku, Francúzsku a Taliansku. Cieľom nástroja je zabezpečiť, aby zákazníci objednávali položky v správnej veľkosti, aby sa znížil počet vrátených položiek, čo je kľúčovou hrozbou pre zisk Zalanda a ďalších online predajcov.

    Upravený zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) sa obrátil do zisku 28,3 milióna EUR z predošlej ročnej straty 0,7 milióna EUR. Spoločnosť potvrdila svoj výhľad na rast GMV a tržieb o maximálne 5 % v roku 2024 a upravený EBIT na 380 až 450 miliónov EUR. V súčasnosti má firma trhovú kapitalizáciu 7,35 miliardy USD a jej akcie v tomto roku vzrástli o +24,4 % a za posledných 12 mesiacov klesli o -20,1 %. V súčasnosti sa jej akcie obchodujú na úrovni 74,9 USD.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    – Článok nie je investičným odporúčaním
    – Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
    – Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové