More

    Startup Li Auto poráža predaje elektromobilov Tesla v Číne. Startup predal v októbri rekordných 40 422 áut, zatiaľ čo Tesla 28 626 vozidiel. Spoločnosť uviedla, že v druhej polovici budúceho roka plánuje uviesť na trh ďalšie tri vozidlá len na batérie.

    Startup Li Auto poráža predaje elektromobilov Tesla v Číne. Startup predal v októbri rekordných 40 422 áut, zatiaľ čo Tesla 28 626 vozidiel. Spoločnosť uviedla, že v druhej polovici budúceho roka plánuje uviesť na trh ďalšie tri vozidlá len na batérie.

    Li Auto vs Tesla

    Spoločnosť tiež predpovedá, že vo štvrtom štvrťroku bude naďalej dodávať autá podobným tempom: 41 700 až 42 600 vozidiel mesačne.

    Na rozdiel od modelov iba na batérie od Tesly sa vozidlá Li Auto všetky dodávajú s palivovou nádržou na nabíjanie batérie. To pomáha zmierniť obavy spotrebiteľov o dojazd. Firma plánuje začať dodávať svoj prvý model len na batérie vo februári 2024, viacúčelové vozidlo MEGA.

    Autá od čínskeho startupu sa v súčasnosti predávajú za 319 800 juanov (43 910 dolárov) až 459 800 juanov. Model 3 a Model Y začínajú na nižších cenách, 259 900 juanov a 263 900 juanov. Nie je jasné, či firma bude aj naďalej predávať viac áut ako Tesla. V septembri Tesla predala 43 507 áut, zatiaľ čo Li Auto predala 36 060, ukazujú údaje China Passenger Car Association.

    Tesla totiž aj naďalej chce znižovať ceny svojich vozidiel, čo sa odzrkadlilo aj na kvartálnych výsledkoch automobilky. Tesla počas celého roka agresívne znižovala ceny vozidiel, čo drasticky znížilo prevádzkové marže známej automobilky. Musk sa usiluje o masové rozšírenie svojich vozidiel, čo je kľúčové pre ciel Tesly zvýšiť počet predaných áut na 20 miliónov do roku 2030. Pre pár dňami tiež CEO automobilky oznámil, že Tesla chce v závode Giga Berlin vyrábať cenovo dostupný EV za 25 000 EUR.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Newsletter
    1x do mesiaca

    Chceš byť informovaný 1x za mesiac o naších najdôležitejších článkoch z diania na burze?

    Ďakujeme

    Something went wrong.