Li Auto vs Tesla
Spoločnosť tiež predpovedá, že vo štvrtom štvrťroku bude naďalej dodávať autá podobným tempom: 41 700 až 42 600 vozidiel mesačne.
Na rozdiel od modelov iba na batérie od Tesly sa vozidlá Li Auto všetky dodávajú s palivovou nádržou na nabíjanie batérie. To pomáha zmierniť obavy spotrebiteľov o dojazd. Firma plánuje začať dodávať svoj prvý model len na batérie vo februári 2024, viacúčelové vozidlo MEGA.
Autá od čínskeho startupu sa v súčasnosti predávajú za 319 800 juanov (43 910 dolárov) až 459 800 juanov. Model 3 a Model Y začínajú na nižších cenách, 259 900 juanov a 263 900 juanov. Nie je jasné, či firma bude aj naďalej predávať viac áut ako Tesla. V septembri Tesla predala 43 507 áut, zatiaľ čo Li Auto predala 36 060, ukazujú údaje China Passenger Car Association.
Tesla totiž aj naďalej chce znižovať ceny svojich vozidiel, čo sa odzrkadlilo aj na kvartálnych výsledkoch automobilky. Tesla počas celého roka agresívne znižovala ceny vozidiel, čo drasticky znížilo prevádzkové marže známej automobilky. Musk sa usiluje o masové rozšírenie svojich vozidiel, čo je kľúčové pre ciel Tesly zvýšiť počet predaných áut na 20 miliónov do roku 2030. Pre pár dňami tiež CEO automobilky oznámil, že Tesla chce v závode Giga Berlin vyrábať cenovo dostupný EV za 25 000 EUR.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.