Nová verzia Disney+

Spoločnosť Walt Disney dnes uviedla, že koncom tohto roka ponúkne lacnejšiu verziu svojej streamovacej služby Disney+, ktorá bude obsahovať reklamy inzerentov. Tento krok má podporiť na jednej strane rast používateľov a na druhej strane dosiahnuť rentabilitu službu do roku 2024.

Disney sa tak pripája k rastúcemu počtu mediálnych spoločností vrátane AT&T WarnerMedia, Comcast, Discovery a Paramount Global, ktoré ponúkajú okrem predplatnej verzie svojich streamovacích služieb aj tú s obsahom reklamy. Cieľom tohto kroku je prilákať používateľov, ktorí sú ochotní tolerovať reklamy miesto platenia vyššieho predplatného.

„Rozšírenie prístupu k Disney+ pre širšie publikum za nižšiu cenu je výhrou pre všetkých – spotrebiteľov, inzerentov a naše štúdiá,“ uviedol vo vyhlásení Kareem Daniel, predseda predstavenstva Disney Media and Entertainment Distribution. „Viac spotrebiteľov bude mať prístup k nášmu úžasnému obsahu. Inzerenti budú môcť osloviť širšie publikum a naše štúdiá sa budú môcť podeliť o svoju neuveriteľnú prácu s viacerými fanúšikmi a rodinami.“

Verzia služby Disney+, ktorá bude podporovať reklamy by mala byť spustená koncom tohto roka, avšak zatiaľ nie je jasné za akú cenu bude dostupná. Mesačná cena klasického predplatného v európskych krajinách je na úrovni 6,99€.

Disney
Vývoj počtu predplatiteľov služby Disney+

Celosvetová expanzia

Mediálny konglomerát ďalej oznámil, že svoju službu plánuje celosvetovo uviesť v roku 2023. Dnes je dostupná v 17 štátoch západnej Európy, Škandinávie, Severnej Ameriky a niektorých štátoch Ázie. Na Slovensku rovnako ako v Česku, Poľsku, Maďarsku, Rumunsku a Pobaltí bude Disney+ dostupné v lete tohto roka.

Manažment firmy potvrdil, že budovanie streamovacej služby je aktuálne stredobodom pozornosti a krok spustenia verzie podporovanej reklamami má pomôcť dosiahnuť jej ziskovosť a 230 až 260 miliónov predplatiteľov do roku 2024. V súčasnosti má Disney+ 129,8 milióna platiacich zákazníkov, pričom v poslednom štvrťroku ich získal 11,8 milióna.

Akcie Disney


Akcie Disney za posledných 12 mesiacov stratili –26,42 %, pričom index S&P 500 v rovnakom období stúpol o +14,24 %. Aktuálne sa obchodujú za 3,6 násobok tržieb na akciu (P/S), 85,8 násobok zisku na akciu (P/E), 33,8 násobok očakávaného budúcoročného zisku na akciu (Forward P/E), 178,1 násobok voľného cashflowu na akciu (P/FCF) a 28,0 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb
Predchádzajúci článokAkcie jedného z najcennejších ázijských startupov Grab včera klesli o 37%
Ďalší článokInvestorov v súvislosti s konfliktom na Ukrajine čaká veľké prerátavanie
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno