Elektrické osobné vozidlá od firmy Apple by mali využívať samoriadiacu technológiu a vlastnú prelomovú batériovú technológiu, inforovali zdroje Reuters, ktoré sú oboznámené s plánmi Apple. Úsilie o zapojenie technologického giganta do automobilového priemyslu, známe pod pojmom Project Titan, pretrváva s prestávkami už od roku 2014, kedy výrobca obľúbeného iPhonu začal od nuly vyrábať svoje vozidlo. Počas niekoľkých rokov iniciatíva a projekt šli viackrát do úzadia. Doug Field, zamestnanec Applu, ktorý taktiež pracoval v spoločnosti Tesla sa vrátil dohliadať na projekt v roku 2018.

Podľa zdrojov, ktoré sú oboznámené s projektom je cieľom spoločnosti výroba osobného samoriadiaceho vozidla pre masový trh. To je v kontraste s konkurenciou, ktorú predstavuje napr. firma Waymo, ktorá patrí pod ďalší technologický gigant – Alphabet (materská spoločnosť Google). Waymo sa taktiež venuje vývoju samoriadiacich taxíkov, čiže sa nezameriava na širší trh. Cieľom Applu by mal byť taktiež vývoj batérie, ktorý by mala radikálne znížiť náklady na výrobu a zároveň zvýšiť dojazd vozidiel. Spoločnosť sa odmietla k zverejneným informáciám oficiálne vyjadriť.

Pokiaľ ide o batériu automobilu, Apple plánuje použiť jedinečný monočlánkový dizajn, ktorý zväčší objem jednotlivých článkov v batérii a uvoľní miesto vo vnútri modulu elimináciou vrecúšok a modulov, ktoré obsahujú materiály z batérii. Batéria od Applu by mala byť schopná obsahovať viac aktívneho materiálu, čo by malo za následok dlhší dojazd. Spoločnosť tiež skúma chémiu batérie nazývanú LFP alebo fosforečnanu lítno-železnatého, ktorá má vo svoje podstate menšiu pravdepodobnosť prehriatia a je to teda bezpečnejšia voľba ako iné typy lítium-iónových batérií, uviedla jedna osoba oboznámená s projektom Titan.

„Je to ďalšia úroveň. Ako keď sme uviedli na trh prvý iPhone“, vyjadril sa jeden zo zamestnancov ohľadom vývoja batérií v spoločnosti Apple.

Hal Eddins, hlavný ekonóm firmy Capital Investment Counsel, ktorá je veľkým akcionárom Applu sa ohľadom zverejnených informácií o záujme spoločnosti Apple vstúpiť do nového sektora vyjadril nasledovne: „Moja prvá reakcia ako investora bola, hm? Stále nevidím príťažlivosť automobilového priemyslu, ale Apple sa na vec možno pozerá z iného uhla pohľadu.“


Či sa podarí Applu stať úspešným hráčom v automobilovom priemysle je viac ako otázne. Automobilke Tesla napr. trvalo 17 rokov kým vybudovala dostatočnú logistiku, získala úspory z rozsahu a dosiahla stabilné generovanie zisku. Jednak to znamená pre firmu potenciál diverzifikovať svoje portfólio a profitovať z automobilového priemyslu, ale zároveň to môže pre akcionárov znamenať aj krok vedľa a spálenie obrovského množstva kapitálu. Faktom však je, že ak má niekto dostatok prostriedkov, aby sa pustil do takto kapitálovo náročného odvetvia je to práve Apple, ktorý aktuálne sedí na 90 miliardách dolároch v hotovosti.


xtb
ZDROJFinance Yahoo
Predchádzajúci článokAmerický kongres schválil ďalší krízový balík
Ďalší článokHoneywell kupuje softvérovú spoločnosť Sparta Systems za 1,3 mld. dolárov
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

1 komentár

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno