Akcie Xpeng
Xpeng, čínsky automobilový startup a jeden z hlavných vyzývateľov Tesly, podľa vlastných slov získava čoraz väčší podiel na domácom trhu. Z globálneho hľadiska predstavuje Čína kľúčový priestor, keďže ide o najväčší trh elektrických vozidiel (EV) a doteraz mu dominovala práve Tesla. To chcú však domáci výrobcovia Nio a Xpeng zmeniť.
Práve akcie Xpeng a akcie Nio si užívali výbornú jazdu v roku 2020, kedy ich cena vzrástli o stovky percent vďaka investorom, ktorí hľadali na burze príbeh podobný Tesle. Od dosiahnutia najvyššej hodnoty koncom minulého roka akcie Xpeng postupne klesli až o -72%. V máji však našli svoju spodnú hranicu a odvtedy sa spamätali a stúpli o +69%.
Xpeng rýchlo získava podiel na trhu
S dobrými správami pre investorov prišiel aj prezident a podpredseda spoločnosti, Brian Gu ktorý uviedol, že Xpeng rýchlo uzatvára konkurenčnú priepasť voči Tesle.
„Myslím si, že čínski hráči sa veľmi rýchlo vyrovnávajú,“ uviedol Gu pre Yahoo Finance Live. „Náš produkt, ako aj niektoré ďalšie produkty, ktoré zavádzajú poprední hráči, sú veľmi dobré a majú porovnateľné technické parametre – ako aj lepšie vlastnosti, myslím, v porovnaní s Teslou.“
Xpeng, ktorý sa nachádza v rýchlo rastúcej fáze podnikania tiež uviedol, že jeho dodávky vozidiel v júni medziročne vzrástli o +617% na 6 565. V doterajšom priebehu roka dodávky vyskočilo v porovnaní s predchádzajúcim rokom o +459% na 30 738 vozidiel, pričom obrovský nárast poháňa predovšetkým dopyt po sedane P7 a po SUV G3.
Ďalší čínski konkurenti Nio a Li Auto sa rozvíjajú taktiež rýchlym tempom. Dodávky vozidiel Nio vzrástli oproti minulému roku o +116% na 8 083 vozidiel a za celý štvrťrok končiaci sa 30. júna stúpli o +112% na 21 896 vozidiel. Júnové dodávky Li Auto sa medziročne zvýšili o +321% na 7 713 vozidiel a dodávky o +166% na 17 575 vozidiel.
Pre porovnanie Tesla v júni predala v Číne 33 155 automobilov, čo predstavuje medziročný nárast o +122%.
„Za posledných pár mesiacov náš rast predbehol zvyšok trhu a rovnako aj Teslu. Myslím si však, že je to dlhý závod, pretože nakoniec tento trh nebude ovládať jedna alebo dve spoločnosti. Pravdepodobne to bude množstvo hráčov, ktorí obsadzujú pravdepodobne veľké trhové podiely na úrovni 10% a viac. To bude pravdepodobne trend a dúfame, že budeme jedným z tých najlepších hráčov, “vysvetlil Gu.
Podľa odhadov analytikov JP Morgan by mohol Xpeng do roku 2025 získať 8% podiel na čínskom trhu s EV. Doteraz prosperujúci podnik ponúkal zákazníkom na výber 2 modely, ktoré si získali popularitu vďaka technologicky pokrokovým informačno-zábavným systémom, avšak už čoskoro začne predávať nový model G3i.
Nový model G3i
Model G3i smart SUV začne dodávať Xpeng v septembri, pričom zákazníkov bude stáť od 19 500 do 24 200 eur a maximálny dojazd bude v rozpätí 460 až 520 km. Vďaka novému vonkajšiemu dizajnu prístrojovej dosky je model G3i vybavený najsilnejším inteligentným operačným systémom a najsilnejším asistenčným systémom pre autonómnu jazdu vo svojej triede.
„Ako priekopník v priemysle inteligentných elektrických vozidiel sa snažíme nielen ponúknuť zákazníkom výhodu najpokročilejších technológií, ale tiež vytvárať špičkové chladné výrobky pre mladšie generácie v Číne,“ uviedol pán He Xiaopeng, generálny riaditeľ spoločnosti.“ Akcie Xpeng