Reklama a nové partnerstvá ako hnací motor rastu

Akcie Netflixu v tomto týždni vzrástli o 17 %, čím prekonali svoje predchádzajúce rekordné maximum z novembra 2021. Tento úspech je výsledkom pozitívnych správ o výraznom náraste reklamného biznisu spoločnosti, ktorý v roku 2023 vzrástol o 150 %. Tento nárast odráža zvyšujúci sa záujem inzerentov o spoluprácu s Netflixom vďaka jeho kvalitnému obsahu a veľmi angažovanému publiku.

Netflix ohlásil, že uzavrel partnerstvá na nadchádzajúce filmy a seriály, medzi ktoré patria obľúbené tituly ako Squid Game, Wednesday a Happy Gilmore 2. Spoločnosť tiež rozšírila svoje portfólio o živé športové prenosy, vrátane NFL vianočných zápasov a WWE Raw, ktoré sa začnú vysielať v januári 2024. Tieto nové prírastky do obsahu pritiahli ďalších inzerentov, ako sú LVMH, Amazon, Hilton, L’Oreal a Google. Prezidentka pre reklamu v Netflixe, Amy Reinhard, vyjadrila spokojnosť s rastúcim záujmom reklamných partnerov o platformu.

Okrem reklamných úspechov analytici predpokladajú, že Netflix má dobrú pozíciu na ďalšie zvyšovanie cien. Spoločnosť naposledy zvýšila ceny v januári 2022, pričom verzia Standard zdražela na 15,49 USD mesačne a Premium na 22,99 USD. Cena reklamou podporovanej verzie, ktorá bol predstavená pred menej ako dvoma rokmi, však zostáva na 6,99 USD, čo je stále jedna z najlacnejších možností medzi veľkými streamingovými platformami.

Manažment firmy zároveň oznámil, že postupne ukončí svoju najlacnejšiu verziu bez reklám, čím sa verzia Standard stane najdostupnejšou voľbou pre používateľov, ktorí uprednostňujú sledovanie bez reklám. Reklama sa má stať kľúčovým zdrojom príjmov, ktorý bude podporovať dlhodobý rast tržieb od roku 2025 a ďalej.

Analytici predpovedajú, že vstup Netflixu do sveta športových prenosov by mohol zvýšiť jeho cenu akcií a prilákať ďalších predplatiteľov. V nadchádzajúcom štvrťroku sa očakáva, že NFL zápasy posilnia rast počtu predplatiteľov, čo by mohlo podporiť ďalšie zvyšovanie cien. V poslednom vyhlásení o výsledkoch spoločnosť oznámila, že pokračuje v rozširovaní reklamného biznisu a očakáva, že do roku 2025 dosiahne kritické množstvo predplatiteľov v reklamnom segmente. Tento úspech by mohol byť základom pre ďalší rast od roku 2026 a ďalej.

Akcie Netflix


Akcie Netflixu si od začiatku roka pripísali +49,1 % a za posledných 12 mesiacov vzrástli o +71,1 %. V súčasnosti sa obchodujú na úrovni 698,5 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 43,7 násobok zisku na akciu (P/E), 30,4 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) a 34,4 násobok EV/EBITDATrhová kapitalizácia spoločnosti dosahuje 299,8 miliardy USD.


Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.

xtb
xtb
Predchádzajúci článokLoď menom Disney mení kurz. Smer, osvedčené hity
Ďalší článokHistorický míľnik: Zlato prvýkrát za 2500 USD!
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno