Amazon transformuje trh

Amazon v januári tohto roka automaticky “prepol“ všetky predplatné Prime Video na verziu s reklamami, čím vstúpil do priestoru streamovania s podporou reklám. Už po šiestich mesiacoch je vplyv tohto technologického giganta výrazný. Predplatné Prime Video teraz automaticky predvolí úroveň podporovanú reklamami za aktuálne mesačné sadzby 14,99 USD pre členov Prime delivery a 8,99 USD pre členov, ktorí nie sú Prime, alebo tých, ktorí si predplatia iba samostatnú video službu. Predplatiteľom, ktorí chcú verziu bez reklám, sa teraz ich mesačný účet zvýši o 3 USD mesačne.

Manažment spoločnosti, ktorá ešte stále nezaviedla dividendu, už začiatkom mája avizoval, že sa zameriava na rast jeho najziskovejších služieb, vrátane reklamy, cloud computingu a členstva v Prime. Niektorí analytici odhadujú, že Prime Video by mohlo tento rok pridať na trh pripojenej televízie (CTV) viac než 50 miliárd zobrazení, „čo pravdepodobne zatieni mnoho menších hráčov v tomto priestore“, pretože zvýšený inventár zároveň znižuje cenu za reklamy.

„Amazon vie, ako získať trhový podiel a vie, ako použiť cenu na získanie trhového podielu,“ povedal Mark Douglas, CEO spoločnosti MNTN, technologickej firmy špecializujúcej sa na CTV. Inventár sa vzťahuje na počet dostupných miest, kde sa môže reklama zobraziť, napríklad na webových stránkach, v aplikáciách alebo v prípade pripojenej televízie (CTV) na obrazovkách televízorov počas sledovania streamovacích služieb.

Inzerenti zaplatili Amazonu za tisíc zobrazení (CPM) medzi 30 a 35 USD. CPM je metrika používaná v reklamnom priemysle na vyjadrenie nákladov na tisíc zobrazení reklamy. Vyššie CPM môže znamenať drahšie reklamné médium alebo kampane zamerané na veľmi špecifickú cieľovú skupinu. Nízke CPM môže naznačovať efektívne využitie reklamného rozpočtu, najmä ak reklamy dosahujú požadované výsledky, ako sú konverzie alebo predaje.

Nízka cena prinútila konkurentov nasledovať tieto kroky. Netflix znížil svoj CPM z predchádzajúceho rozsahu 39 až 45 USD z minulého leta na približne 29 až 35 USD. „Prečo to môžu robiť a zvyšok odvetvia to považuje za problém, je preto, že Amazon má veľký biznis s vyhľadávacou reklamou a môže týchto inzerentov priviesť na Prime,“ povedal Douglas. „Môžu obsah lepšie monetizovať a znížiť cenu. To je hlavná dynamika, ktorá teraz funguje.“

Amazon má jednu z najširších dosahov medzi všetkými streamovacími platformami vďaka svojej službe Prime a schopnosti udržať spotrebiteľov v rámci svojho ekosystému. To spoločnosti pomáha ľahko zabezpečiť údaje o zákazníkoch a zefektívniť tak cielenie reklám čo je atraktívne pre inzerentov.

Prebieha transformácia,“ povedal Mark Douglas, vysvetľujúc, že Amazon a ďalšie veľké technologické spoločnosti sa teraz zameriavajú na zachytenie celkového trhového podielu, než na zabezpečenie najvyššej ceny za 30-sekundovú reklamu, čo bolo predtým štandardom v tradičnom mediálnom nákupe. „Zvyšok odvetvia na to nie je pripravený. To je problém,“ dodal. „Myslím si však, že to nie je nejaká veľká dlhodobá hrozba, kde gigant zničí všetkých. V krátkodobom horizonte to však urýchľuje trendy, ktoré sa aj tak museli stať.“

Akcie Amazon


Akcie firmy za posledných 12 mesiacov vzrástli o +48,5 % a v súčasnosti sa obchodujú na hodnote 189,2 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 53 násobok zisku na akciu (P/E), 32,8 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) a 21,1 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je 1,97 bilióna USD.


Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.

etoro
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokGlobálna bitka o čipy: Kto bude dominovať v odvetví polovodičov?
Ďalší článokPo Boeingu lieta v problémoch aj Airbus, akcie odpisujú 11 %
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno