Oznámenie prišlo krátko po tom, čo Netflix vykázal silné výsledky za 3. štvrťrok, po ktorom jeho akcie vyskočili o 17 % nahor. Rok po spustení si predplatné s reklamou získalo 15 miliónov zákazníkov, celkovo má Netflix viac ako 247 miliónov predplatiteľov.
Zákazníci s reklamným predplatným budú mať k dispozícii ostrejší obraz vďaka rozlíšeniu Full HD a budú môcť využívať službu na dvoch zariadeniach súčasne. V novom reklamnom formáte bude možné po pozretí troch dielov seriálu priamo za sebou sledovať štvrtý diel bez reklám.
Podľa skorších údajov Netflixu sa pre predplatné s reklamou v krajinách, kde je dostupné, rozhodlo 30 % nových zákazníkov. Tento vývoj ide ruka v ruke s obmedzením zdieľania účtov mimo jednej domácnosti. Netflix chce vyjsť v ústrety aj inzerentom. Okrem súčasných pätnásť- a tridsaťsekundových klipov budú môcť zverejňovať aj desať, dvadsať a šesťdesiatsekundové spoty. Inzerenti budú schopní aj lepšie merať úspešnosť reklamných kampaní a podľa vzoru osvedčeného v televízii sponzorovať relácie.