More

    Online cestovná firma Expedia Group vykázala slabšie kľúčové ukazovatele ako očakávala Wall Street. Expedia tiež mení CEO, stane sa ňou Ariane Gorin, ktorá naposledy zastávala pozíciu prezidentky divízie podnikových riešení. Akcie v rozšírenom obchodovaní klesajú o 14 %.

    Online cestovná firma Expedia Group vykázala slabšie kľúčové ukazovatele ako očakávala Wall Street. Expedia tiež mení CEO, stane sa ňou Ariane Gorin, ktorá naposledy zastávala pozíciu prezidentky divízie podnikových riešení. Akcie v rozšírenom obchodovaní klesajú o 14 %.

    Kvartálne výsledky Expedia

    Expedia vymenovala Ariane Gorin za generálnu riaditeľku tejto online cestovnej spoločnosti, ktorá nahradí Petra Kerna, ktorý túto pozíciu zastával od roku 2020. Gorin, ktorá pôsobila v Expedia od roku 2013 a naposledy zastávala pozíciu prezidentky divízie podnikových riešení, prevezme vedenie spoločnosti 13. mája, uviedla firma vo svojom vyhlásení vo štvrtok. Kern, odchádza na konci svojej zmluvy a bude pokračovať v službe ako viceprezident a člen predstavenstva.

    Expedia oznámila hrubé objednávky vo výške 21,7 miliárd USD v štvrtom štvrťroku, čo zaostalo za priemerom odhadov analytikov vo výške 22 miliárd USD. Rast počtu prenocovaní v izbách tiež nedosiahol očakávania. Tržby vzrástli o 10 % na 2,89 miliardy USD, čo zodpovedá predpovediam analytikov vo výške 2,88 miliardy USD.

    Zmena vo vedení trhu prekvapila trh a môže signalizovať ďalšie ťažkosti s strategickým smerovaním na základe informácií analytika agentúry Bloomberg Intelligence Kevina Tsa. Kern bol menovaný za CEO na začiatku pandémie, keďže Expedia a iné cestovné spoločnosti boli zasiahnuté globálnymi zámknutiami. Avšak firma už predtým zápasila a Kern dostal túto prácu od predsedu predstavenstva Barryho Dillera po tom, ako bol predchádzajúci CEO a hlavný finančný riaditeľ odvolaní po konfrontácii s predstavenstvom ohľadom sklamaného výhľadu na rast.

    Keďže organizácia túži po agresívnejšom raste aj tento rok, vyvažuje väčšie náklady na zvýšenie povedomia o značke. Spoločnosť plánuje tento rok minúť rekordnú sumu na marketing, keďže sa snaží získať podiel na trhu v odvetví cestovného ruchu a zvýšiť konkurenciu Airbnb a Bookingu.

    Akcie za posledný rok vzrástli o +35,5 % a v súčasnosti sa obchodujú na úrovni 159,5 USD. Trhová kapitalizácia firmy je 22,2 miliardy USD.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Newsletter
    každé 2 týždne

    Chceš byť informovaný 2x za mesiac o naších najdôležitejších článkoch z diania na burze?

    Ďakujeme

    Something went wrong.