Spoločnosť Twitter včera po uzavretí trhu oznámila svoje štvrťročné výsledky a prekonala nimi svoje stanovené ciele v oblasti tržieb i zisku. Taktiež ako aj ostatné sociálne siete očakáva silný štart do roku 2021 po tom čo by sa mali výdavky spoločností na reklamu opätovne oživiť. Avšak bude zaujímavé sledovať ako zareagujú akcie Twitter na správy od manažmentu, pretože zatiaľ čo spoločnosť zaznamenala solídne výsledky, ktorým napomohli vylepšenia reklamných produktov a služieb, výhľad do budúcna v oblasti rastu používateľov nie je taký ružový.
Výsledky
Twitter očakáva v druhej polovici roka výrazne spomalenie na nízke dvojciferné hodnoty po vysokom raste, ktorý poháňala predovšetkým samotná pandémia. Aktuálne je sociálna sieť Twitter 16. najväčšia na svete z hľadiska mesačných používateľov, pričom má pred sebou i Pinterest a Snapchat. Čo sa týka denných aktívnych účtov, sociálnu sieť Twitter denne používa viac ako 192 mil. používateľov, čo je o 26% viac ako v minulom roku. Výrazný skok v počte používateľov zaznamenala spoločnosť práve v minulom roku čo sa taktiež prenieslo do hospodárskych výsledkov.
Celkové príjmy spoločnosti dosiahli v poslednom kvartáli roku 2020 výšku 1,29 mld. dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 28% a zároveň prekonanie očakávaní, ktoré boli na úrovni 1,19 mld. Tržby z reklamy predstavovali 1,15 mld. dolárov, nárast o 31% oproti rovnakému obdobia predchádzajúceho roka. Čistý zisk stúpol z 118,8 mil. na 222,1 mil. dolárov a čistý zisk na akciu z $0,15 na $0,27, čo je nárast o 86,95%, resp. o 80%. Celkové tržby za rok 2020 boli na úrovni 3,72%, nárast oproti roku 2019 o 7%. Sklamal najmä ukazovateľ voľného cashflowu, ktorý značí, že Twitter vygeneroval iba cca 130 mil. dolárov, čo je výrazný pokles oproti minulému roku.
Nové iniciatívy
Twitter naďalej plánuje vyvíjať nástroje, ktoré budú pomáhať inzerentom zvýšiť predaj produktov a presne zacieliť reklamy na používateľov, ktorí o ne majú záujem. Spoločnosť taktiež minulý mesiac spustila spravodajskú službu Revue či uviedla na trh miznúce „tweety“ tzv. „flotily“. Firma zároveň testuje audio-četovacie miestnosti, ktoré sú podobné aplikácií ClubHouse, ktorá sa stáva aktuálnym trendom.
Výhľad
Manažment tiež oznámil, že očakáva v tomto roku rast nákladov o 25%, avšak predpokladá sa, že výnosy by mali rásť ešte rýchlejším tempom a teda zisk by sa mal opäť zvýšiť. Očakávané tržby za prvý štvrťrok by mali byť v rozpätí 940 mil. až 1,04 mld. dolárov.
Twitter bol v pozornosti na celom svete, keď vymazala účet Donalda Trumpa po tom čo prostredníctvom svojho účtu opakovane šíril dezinformácie a podporoval nepokoje v Kapitole. Na otázku či táto téma neovplyvnila pomalší očakávaný rast používateľov pre rok 2021 odpovedal CEO spoločnosti, Jack Dorsey nasledovne: „Sme platformou, ktorá je zjavne oveľa väčšia ako akákoľvek téma alebo účet. 80% nášho publika je mimo USA.“
Akcie Twitter
Akcie Twitter zažívajú relatívne dobré momentum a aktuálne sú na najvyššej úrovni za viac ako 5 rokov. V roku 2021 vzrástli o cca 10%, bude zaujímavé sledovať ako zareagujú na kvartálne výsledky akciové trhy dnes.