Vstup na akciový trh v Hong Kongu

Akcie Bilibili sa prepadávajú pri svojom debute na akciovom trhu v Hongkongu. Akcie čínskej spoločnosti, ktorá je taktiež obchodovaná na burze v USA sa prepadli o viac ako -6% a nasledujú tak strmý pokles ďalších čínskych technologických firiem, o ktorom sme informovali v piatok v našom článku.

Vstup na hongkongskú burzu v hodnote 2,6 miliárd dolárov prišiel po tom, čo americké regulačné orgány minulý týždeň oživili obavy z možného vyradenia čínskych spoločností z tamojšej burzy kvôli implementácií zákona vyžadujúceho prísnejšie audítorské kontroly. Zlý debut na ázijskej burze nasleduje podobný debut spoločnosti Baidu, nazývaného tiež „čínsky Google“, ktorej akcie sa v prvý týždeň obchodovania znížili o cca -15%.

Výkonný riaditeľ Chen Rui uviedol, že ho netrápia krátkodobé pohyby na trhu. Spoločnosť, ktorá má takmer 200 miliónov prevažne čínskych miléniových používateľov (ročníky narodenia okolo 2000) a tiež podporu čínskych gigantov Tencent a Alibaba použije väčšinu príjmov z predaja akcií na posilnenie svojho obsahu a podporu tvorcov videí v očakávaní prudkého rastu v oblasti adopcie online videa v priebehu niekoľkých nasledujúcich rokov.

Chen Rui verí, že všetci používatelia internetu v Číne, ktorých je takmer 1 miliarda príjmu formát videí, z čoho by malo Bilibili profitovať a dodal: „Nikto si nebude pamätať, či sa vaše zásoby pri debute zvýšili alebo znížili o 10 rokov.“


Akcie Bilibili podobne ako zvyšok technologických čínskych titulov čelia na americkom trhu výpredajom zo strany investorov. Ako sme avizovali v našom samostatnom článku, všetky tieto čínske akcie poklesli o viac ako -20%, pričom akcie Bilibili dokonca o cca -37% od svojej najvyššej úrovne.

Bilibili

Bilibili bolo založené v roku 2009 pre fanúšikov hier a anime zakladateľom Xu Yi, ktorý bol v tom čase mladým študentom. Bol to však Chen, kto premenil stránku z mimoškolského projektu na sľubný biznis. Spoločnosť odvtedy rozšírila svoje portfólio služieb, získala vysoký počet zákazníkov a získala trhovú hodnotu viac ako 34 miliárd dolárov. Aktuálne podnik ponúka okrem videoplatformy i živé vysielanie, elektronický obchod a vydavateľstvo hier.

Potenciál ocenili i dve najhodnotnejšie technologické firmy v Číne – Tencent a Alibaba, čo je navyše relatívne vzácny ukáz, keďže väčšinou získavajú sľubné čínske projekty podporu buď od jednej firmy alebo od druhej. Ďalšou veľkým menom, ktoré vlastní podiel v Bilibili je Sony. Akcie bilibili

Rýchly rast

Akcie Bilibili

Spoločnosť predpovedá v tomto štvrťroku rast výnosov najmenej o +73% na 565 miliónov dolárov a do roku 2023 si kladie za cieľ zdvojnásobiť počet svojich mesačných používateľov. Sebavedomie manažmentu potvrdzuje, že rýchly rast z predošlých rokov by nemusel mať v dohľadnom čase konca.

Ako možno vidieť na obrázku vyššie firma si udržiava výborné tempo rastu a za obdobie piatich rokov jej výnosy vzrástli z takmer 80 miliónov dolárov na 1,74 miliardy dolárov. Napriek rýchlemu rozvoju je podnik čo sa týka ziskov v mínusových číslach, keď všetko prostriedky reinvestuje do ďalšieho rastu.

Práve sústredenie sa na videoplatformu stavia spoločnosť do priamej konkurencie s u nás známejšou sociálnou sieťou TikTok a ďalšími platformami ako sú Kuaishou či Weibo.

Trvalým rizikom je pre Bilibili je aj kontrola obsahu. V júli bola firma obvinená spolu s deviatimi ďalšími populárnymi aplikáciami za vulgárny a problematický obsah. Vo februári bola nová japonská anime séria zase obvinená zo šírenia sexistických názorov, čo viedlo niekoľko partnerov k zrušeniu sponzorských dohôd so spoločnosťou. Akcie bilibili

xtb
ZDROJBloomberg
Predchádzajúci článokČo znamená decentralizované financovanie – DeFi
Ďalší článokVisa plánuje umožniť platby prostredníctvom kryptomien
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno