Asos, globálne pôsobiaci e-shop v oblasti módy a kozmetiky so zameraním na mládežnícky segment, dnes oznámil, že kupuje značky Topshop, Topman, Miss Selfridge a HIIT od neúspešnej maloobchodnej skupiny Arcadia za 295 miliónov libier. Arcadia, ktorá patrí pod spoločnosť Sir Philip Green prešla do nútenej správy v novembri minulého roka, pričom vrhla tiene pochybnosti nad osudom svojich značiek a 13 tisíc pracovných miest.
Spoločnosť Asos ponúka viac ako 85 tisíc produktov od 950 značiek, ktoré dodáva do 240 krajín zo svojich 3 skladov vo Veľkej Británii, v EÚ a v USA. Teraz firma zaplatí za kúpu značiek 265 mil. a za akcie ďalších 30 mil. libier. Generálny riaditeľ Asos sa k akvizícií vyjadril nasledovne: „Akvizícia týchto ikonických britských značiek je pre Asos a našich zákazníkov nesmierne vzrušujúcim momentom a pomôže urýchliť našu stratégiu založenú na ponúkaní väčšieho množstva značiek“.

„Boli sme kľúčovým elementom pri poháňaní ich nedávneho online rastu a v rámci nášho vlastníctva ich budeme rozvíjať naďalej pomocou našich odborných znalostí v oblasti dizajnu, marketingu, technológií, logistiky a úzkej spolupráce s kľúčovými strategickými maloobchodnými partnermi vo Veľkej Británii a na celom svete “.
Správcovia skupiny Arcadia dohodu potvrdili a oznámili, že do spoločnosti Asos prestúpi asi 300 ľudí z oblasti dizajnu, nákupu a maloobchodu. Ukončenie dohody by sa malo uskutočniť 4. februára. Asos uviedol, že získal silné značky orientované na spotrebiteľa a uvidel významnú príležitosť ako dosiahnuť ďalší globálny rast.

Firma Asos patrí medzi najrýchlejšie rastúce spoločnosti v celej Veľkej Británii, čo demonštruje aj graf s vývojom tržieb od roku 2012. Za toto obdobie vzrástli výnosy spoločnosti zo 780 mil. dolárov na cca 4,3 mld. dolárov. Mínusom pre investorov je nízka rentabilnosť biznisu z dôvodu agresívnej expanzie spoločnosti.
Akcie Asos reagujú na správu rastom o viac ako 6% a udržiavajú si výborné momentum, keď od prudkého prepadu v marci vzrástli o viac ako 300%.