Kvartálne výsledky

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, najväčšia svetová luxusná skupina, zápasí s poklesom tržieb v Číne. Čínska ekonomika, druhá najväčšia na svete, sa trápi, čo vyvoláva neistotu medzi investormi. Francúzsky gigant luxusného tovaru oznámil slabé finančné výsledky za tretí kvartál 2024, ktoré nesplnili očakávania Wall Street. Na základe toho akcie firmy odpísali -5,5 %.

Tržby klesli o 3 % medziročne na 19,08 miliardy EUR, čo je menej než analytici očakávali analytici (19,94 miliardy EUR). Tento výsledok znamená prvý pokles organických tržieb od roku 2020, ktorý bol poháňaný najmä oslabeným dopytom v Číne a Japonsku, dvoch kľúčových trhoch pre luxusný sektor.

Najväčšia divízia LVMH, Fashion & Leather Goods (móda a kožený tovar), ktorá zahŕňa také ikony ako Louis Vuitton a Dior, zaznamenala pokles tržieb o 5 % na 9,15 miliardy EUR, čo bolo pod očakávaniami analytikov. Ďalší výrazný pokles sa týkal segmentu Wines & Spirits (vína a destiláty), kde tržby klesli o 7 %. Tento pokles nasledoval po predchádzajúcich kvartálnych poklesoch o 12 % a 5 %, čo naznačuje pretrvávajúce problémy v tomto segmente.

Najdôležitejšie novinky

Jedným z hlavných dôvodov slabších výsledkov LVMH je pokračujúci pokles dopytu v Číne, ktorá bola kedysi motorom rastu luxusného tovaru. Po pandémii sa očakávalo, že stimulačné opatrenia v Číne podporia spotrebiteľský dopyt, no tento optimizmus rýchlo vyprchal. Podľa výkonného riaditeľa LVMH, Jean-Jacques Guionyho, dôvera spotrebiteľov v Číne klesla na úroveň z pandémie. Podobne aj v Japonsku došlo k spomaleniu rastu, kde silnejší japonský jen obmedzil miestne nákupy.

Segment Wines & Spirits, ktorý zahŕňa značky ako Hennessy a Moet & Chandon, zaznamenal pokles tržieb o 7 %. Tento segment čelí spomaleniu spotrebiteľského správania po pandemickom boome a napätiu medzi Čínou a Európskou úniou. Čínski spotrebitelia, ktorí predtým významne prispievali k tržbám LVMH v Japonsku a Európe, teraz znižujú výdavky na luxusné produkty. Bohatší Číňania stále cestujú a nakupujú, no širšia spotrebiteľská základňa výrazne znížila svoje výdavky, čo celkovo oslabilo dopyt po luxusných výrobkoch. O zavedení ciel na luxusné brandy sme hovorili aj v našom podcaste:

Analytici varujú, že výsledky LVMH ukazujú na širší problém v celom luxusnom sektore, kde sa rast spomaľuje a dopyt kolíše. Spoločnosti ako Kering a Hermes budú pravdepodobne čeliť podobným výzvam.

Napriek tomu LVMH udržuje optimistický výhľad do budúcnosti. Spoločnosť plánuje pokračovať v posilňovaní svojich značiek a zvyšovaní atraktivity svojich produktov, pričom sa sústredí na dlhodobé udržanie pozície lídra na globálnom trhu. Nové iniciatívy na rok 2024 by mali pomôcť oživiť predaj, najmä ak sa zlepší situácia na čínskom trhu.

Akcie LVMH


Akcie firmy za posledných 12 mesiacov vzrástli o +3,3 % a v súčasnosti sa obchodujú na hodnote 598,5 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 21,5 násobok zisku na akciu (P/E) a 17,4 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) a 14,1 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti 307,2 miliardy EUR. Súčasný dividendový výnos je 2,17 %.


Ďalšie výsledky z tejto kvartálnej sezóny

Najväčšia zdravotná poisťovňa na svete UnitedHealth sa prepadá o 8 %
ASML s najväčším prepadom akcii za 25 rokov
Johnson & Johnson zvyšuje prognózu tržieb, právne spory neutíchajú
Najväčšia banka v USA JPMorgan valcuje, akcie na maxime
Expanzia Domino’s Pizza zaseknutá, zníženie výhľadu na tento rok
PepsiCo s globálnym poklesom tržieb aj objemom predaja

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.

etoro
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokNajväčšia zdravotná poisťovňa na svete UnitedHealth sa prepadá o 8 %
Ďalší článokAlibaba a jej nový AI prekladač Marco MT: Prekonáva Google a ChatGPT?
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno