Mars – Snickers a Pringles pod jednou strechou

Gigant na výrobu sladkostí Mars, známy značkami ako M&M’s a Snickers, je na pokraji akvizície spoločnosti Kellanova za takmer 30 miliárd USD. Táto dohoda prinesie pod jednu strechu nielen známe čokoládové produkty Marsu, ale aj populárne občerstvenie Kellanova, ako sú Pringles, Pop-Tarts a mrazené vafle Eggo.

Mars údajne zaplatí 83,50 USD za akciu spoločnosti Kellanova, čo predstavuje 33 % prémiu oproti záverečnej cene akcií Kellanova z 2. augusta. Oficiálne oznámenie dohody sa očakáva dnes, pričom akcie Kellanova už v rozšírenom obchodovaní vzrástli o 8 % na 80,54 USD. Tento obchod je zatiaľ najväčšou akvizíciou v histórii Marsu, prekonávajúc ich 23 miliardovú kúpu Wrigley v roku 2008. Spojenie týchto dvoch firiem prinesie pod jednu strechu široké portfólio obľúbených značiek, ktoré zahŕňa sladkosti ako Twix, Bounty a Milky Way, ale aj občerstvenie ako Rice Krispies Treats a Cheez-It.

Dohoda prichádza v čase, keď sa rast predaja balených potravín v USA spomaľuje, čo prináša tlak na spoločnosti ako Kraft Heinz, Mondelez a Hershey, ktoré čelia konkurencii lacnejších privátnych značiek. Akvizícia Kellanova umožní Marsu získať rozsah, ktorý im pomôže prekonať inflačné tlaky a znižujúci sa dopyt kvôli trendu straty hmotnosti.

Právni experti uviedli, že dohoda by nemala naraziť na príliš veľa prekážok zo strany protimonopolných orgánov, vzhľadom na obmedzený prekrytie ponúk produktov oboch spoločností. Kellanova, ktorá sa minulý október oddelila od spoločnosti WK Kellogg, je hlboko zakorenená v slanom občerstvení v USA aj vo svete, pričom predáva cereálie mimo Severnej Ameriky. Táto akvizícia taktiež podčiarkuje pretrvávajúci trend konsolidácie v sektore balených potravín, ktorý je poháňaný potrebou získať väčší podiel na trhu a lepšie sa vysporiadať s výzvami dnešného trhu.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spomínaných spoločností si môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.

xtb
xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokStarbucks mení generálneho riaditeľa, pritiahol tromf z Chipotle
Ďalší článokInflácia v USA v júli spomalila na 2,9 %, najnižšie od roku 2021
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno