More

    Jedna z najväčších automobiliek na svete Stellantis investuje do francúzskeho startupu Tiamat, ktorý sa zameriava na výrobu sodíkových iónových batérií, v ktorom nie je použité lítium. Finančné prostriedky budú čiastočne použité na výstavbu továrne na batérie v severnom Francúzsku.

    Jedna z najväčších automobiliek na svete Stellantis investuje do francúzskeho startupu Tiamat, ktorý sa zameriava na výrobu sodíkových iónových batérií, v ktorom nie je použité lítium. Finančné prostriedky budú čiastočne použité na výstavbu továrne na batérie v severnom Francúzsku.

    Stellantis investuje do startupu Tiamat

    Stellantis v piatok oznámil, že investuje do francúzskeho startupu Tiamat so sodíkovými iónovými batériami s cieľom diverzifikovať svoje portfólio a hromadne vyrábať elektrické vozidlá a zároveň znížiť vystavenie sa obmedzeným zdrojom. Presná výška investície, ktorá je súčasťou počiatočného fundraisingu 150 miliónov eur od Tiamat, nebola zverejnená.

    Táto lokalita, piata takzvaná gigafabrika pre dodávateľský reťazec elektrických vozidiel v regióne, by mala mať počiatočnú kapacitu 0,7 gigawatthodín do roku 2026, ktorá by sa mohla do roku 2029 zvýšiť na 5 GWh, dodal. Tiamat, tvrdí, že dokáže vyrábať konkurencieschopné batérie bez lítia, kovu, ktorý je veľmi vyhľadávaný vďaka globálnemu boomu elektrifikácie, ktorý nahrádza oveľa hojnejším sodíkom. Jeho batérie, ktoré sú lacnejšie, ale zároveň ponúkajú menej najazdených kilometrov, budú vyhovovať malým vozidlám. Ich znížený dosah môže byť kompenzovaný rýchlejšou nabíjacou kapacitou, hovorí Tiamat.

    V súčasnosti má firma trhovú kapitalizáciu 65,3 miliardy USD a jej akcie za posledný rok klesli o -6,4 %, keď sa jedna akcia obchoduje na úrovni 19,8 EUR. Podľa trhovej kapitalizácie ide o 7. najhodnotnejšieho automobilku na svete.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Newsletter
    každé 2 týždne

    Chceš byť informovaný 2x za mesiac o naších najdôležitejších článkoch z diania na burze?

    Ďakujeme

    Something went wrong.