More

    Bosch zvažuje prevzatie jedného z najväčších svetových výrobcov bielej techniky, Whirlpool: Strategický krok pre posilnenie na trhu spotrebičov.

    Bosch zvažuje prevzatie jedného z najväčších svetových výrobcov bielej techniky, Whirlpool: Strategický krok pre posilnenie na trhu spotrebičov.

    Potenciálna akvizícia a jej význam

    Bosch, známy predovšetkým svojimi inovatívnymi technológiami a kvalitnými výrobkami, diskutuje s potenciálnymi poradcami o možnosti predložiť ponuku na prevzatie Whirlpoolu, ktorý má trhovú kapitalizáciu približne 4,8 miliardy USD. Tento krok by bol významnou transakciou pre Bosch a zároveň by zvýšil konkurenciu v odvetví domácich spotrebičov, kde ázijskí rivali stále viac dominujú.

    Kúpa Whirlpoolu, jedného z najväčších svetových výrobcov bielej techniky, by výrazne posilnila podnikanie spoločnosti Bosch v oblasti domácich spotrebičov. Whirlpool je známy svojimi značkami ako Ariston, Hotpoint, Ignis a Privileg, čo by spoločnosti Bosch umožnilo rozšíriť svoju ponuku a zvýšiť trhový podiel.

    Whirlpool prechádza rozsiahlou reštrukturalizáciou, v rámci ktorej presunul svoje európske podniky do novej spoločnosti pod kontrolou tureckého rivala Arcelik a odpredal svoje divízie na Blízkom východe a v Afrike. CEO spoločnosti Bosch, Stefan Hartung, v máji pre hospodársky denník Handelsblatt uviedol, že spoločnosť sleduje niekoľko väčších akvizičných cieľov. Nevylučuje vstup do novej oblasti ani globálnu dohodu. Začiatkom júna zase novinárom povedal, že skupina je otvorená kótovaniu niektorých svojich divízií na burze, keďže skúma možnosti financovania akvizícií.

    Whirlpool, známa svojimi veľkými spotrebičmi, ako sú práčky a chladničky, sa snaží rozšíriť svoju zákaznícku základňu a zvýšiť ziskové marže rozširovaním výroby menších spotrebičov, ako sú kávovary a iné kuchynské pomôcky. Spoločnosť nedávno uviedla, že v snahe zvýšiť ziskové marže zruší približne 1000 pracovných miest. Whirlpool za dva roky stratil takmer 50 % svojej trhovej hodnoty, pričom jeho švédsky rival Electrolux klesol v rovnakom období o 35 %.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    - CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
    - 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
    - Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.