Lacnejšia verzia s reklamami

Netflix pri zverejnení prvého štvrťroka 2022 šokujúco prvýkrát v histórií vykázal pokles počtu predplatiteľov a oznámil, že v ďalšom štvťroku očakáva stratu ďalsích 2 miliónov používateľov. Vedenie podniku na to reagovalo bojom s veľkým množstvom zdieľaných účtov, ale aj oznámením, že firma predstaví vlastnú lacnejšiu verziu účtu, ktorá bude obsahovať reklamy. Ide o nečakané rozhodnutie, keďže narozdiel od ďalších streamovacích služieb ako Hulu, HBO Max, Paramount+ či Discovery+, Netflix nechcel ísť formou reklám. Donútili ho však k tomu okolnosti. Podľa posledných správ zverejnených v médiách by mohla nová verzia uzrieť svetlo sveta koncom tohto roka.

Akcie Netflix, ktoré sa od svojho maxima stále nachádzajú v poklese o viac ako dve tretiny, začali vďaka výpredajovej cene opäť viac lákať. Zvýšenú pozornosť Netflixu venujú nielen investori, ale aj analytici, ktorí sa snažia modelovať ako nový biznis model Netflixu ovplyvní jeho budúce finančné výsledky.

Názory analytikov

Analytik Jason Bazinet zo Citigroup začiatkom tohto týždňa vo svojom výskume informoval, že pridanie verzie s podporou reklám by mohlo spoločnosti priniesť miliardy dolárov dodatočného voľného cash flowu nielen v USA, ale na celom svete.

Svoj názor pridal aj analytik Evercore ISI Mark Mahaney pri jeho poslednom štvrťročnom prieskume medzi používateľmi streamovacích služieb. Jeho prieskum zistil značný záujem spotrebiteľov o lacnejšie verzie podporované reklamou, keď tretina predplatiteľov v USA bola ochotná tolerovať nejakú reklamu výmenou za nižšiu mesačnú sadzbu predplatného.

Mahaney tiež predpokladá, že spustenie novej verzie bude mať za následok zisk nových používateľov a naopak menšiu mieru rušenia prepladtného od súčasných používateľov. Podľa jeho kalkulácií by zníženie miery odchodu o 50 základných bodov v kombinácií s pridaním 10 miliónov používateľov malo zvýšiť príjmy spoločnosti v roku 2025 o 10 %.

Mahaney tiež zistil, že 66 % z 1 500 opýtaných spotrebiteľov v USA používa Netflix, čo je o 3 percentuálne body menej ako v marci, keď používanie dosiahlo najvyššiu úroveň za viac ako 10 rokov, počas ktorých vykonával totožný prieskum. Medzi ďalšie služby s vysokou mierou penetrácie v USA patrí Prime Video od Amazonu s 63 %, Hulu od Walt Disney s 53 %, Walt Disney, Disney+ s 50 %, YouTube od Alphabet s 50 % a HBO Max od Warner Bros. Discovery s 39 %.

Ďalšou negatívnou správou pre Netflix je, že počet predplatiteľov, ktorí sú so službou „veľmi“ alebo „mimoriadne“ spokojní klesol o sedem percentuálnych bodov na 45 %, po deväťbodovom poklese v poslednom vydaní prieskumu. Mahaney si myslí, že pokles miery spokojnosti odráža zvýšenú konkurenciu zo strany iných streamovacích služieb a platforiem krátkeho videa ako je TikTok, vyššie ceny a zhoršenie kvality.

Z výskumu Mahaneyho tiež vyplýva, že 20 % používateľov považuje za veľmi alebo extrémne pravdepodobné, že zrušia svoje predplatné v nasledujúcich 12 mesiacoch, čo je o 4 percentuálne body viac ako v predchádzajúcom prieskume. Až 31 % pravdepodobne zruší odber v prípade ďalšieho zvýšenia mesačného predplatného o 1 dolár. Výskum zároveň potvrdil, že mnoho domácností zdieľa jeden účet Netflixu, konkrétne až 50 %.

Akcie Netflix


Akcie Netflix za posledných 12 mesiacov stratili -61,18 % na $195,19 a aktuálne sa obchodujú za 17,7 násobok zisku na akciu (P/E) a 15,2 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

etoro
ZDROJBarron´s
Predchádzajúci článokJiřího Procházka, ktorý bude čoskoro bojovať o titul v UFC, novým ambasádorom XTB
Ďalší článokAkcie Salesforce stúpajú, silný dopyt zákazníkov po softvéri pretrváva
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno