Čína a tržby

Stabilné značky L’Oreal v oblasti starostlivosti o pleť a kozmetiky, vrátane L’Oreal Paris, SkinCeuticals a CeraVe, výrazne ovplyvnili štvrťročné tržby spoločnosti, a predstavitelia firmy neočakávajú spomalenie predaja v nasledujúcom štvrťroku v Číne. Francúzska spoločnosť oznámila kvartálne výsledky za tretí štvrťrok, pričom celkové tržby vzrástli o 11,5 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Tržby v severnej Ázii, na ktorých sa väčšinou podieľala Čína, vzrástli o 14,4 %. Akvizíciou luxusnej kozmetickej značky Aesop, začiatkom tohto roka, firma zamierila práve na Čínu, a zdá sa že tento trh je minimálne na teraz silný, ako to ale bude v nasledujúcom období?

Investori však budú hľadať akékoľvek známky toho, že čínski zákazníci sa obracajú na lacnejšie alebo lokálne produkty. „Nervozita investorov v súvislosti so spomalením v Číne je veľká,“ povedal Iain Simpson, analytik Barclays, pričom poznamenal, že sklamaním správ od LVMH a Estee Lauderovej vyvolali obavy z výhľadu pre L’Oreal.

L’Oreal, ktorá v Číne predáva značky od Maybelline po lokálnu značku Yuesai a luxusný Lancome, mala v minulom roku najväčší podiel na trhu krásy a osobnej starostlivosti v krajine v hodnote 78,9 miliardy USD. Jej akcie prekonali konkurentov, ale za posledných šesť mesiacov klesli o približne 9%, v porovnaní so 45% poklesom firmy Estee Lauder.

Minulotýždňové tržby za tretí štvrťrok od luxusnej spoločnosti LVMH, ktoré ukázali, že rast predaja parfumov a kozmetiky sa spomalil na 9 % zo 16 % v predchádzajúcom štvrťroku, podnietili investorov, aby obmedzili očakávania týkajúce sa výdavkov na luxusnejšiu kozmetiku.

Analytici z JPMorgan mierne znížili svoj odhad celoročného rastu tržieb L’Oreal na 12,1% na podobnom základe, zdôvodňujúc spomalenie ekonomiky v severnej Ázii. S odvolaním sa na očakávania pomalšieho rastu v Číne a rastúcu konkurenciu miestnych značiek, Deutsche Bank minulý mesiac znížila rating L’Oreal na „predaj“. Jej analytici poukázali na nižší dovoz kozmetiky a produktov starostlivosti o pleť v posledných rokoch.

„Nevidíme problém Číny ako krátkodobý,“ uviedli a dodali, že pomalší rast HDP, ako sa očakávalo, by pravdepodobne ovplyvnil tempo rastu spotreby strednej triedy. Čínske kozmetické značky získali podiel na trhu, pretože sa prispôsobili preferenciám miestnych spotrebiteľov, pričom Bernstein poukázal na nedávny rast značiek vrátane Proya, Passional Lover a Winona.

Podiel domácich produktov uvedených v nadchádzajúcom výpredaji Singles‘ Day 11. novembra sa oproti minulému roku zhruba zdvojnásobí na viac ako 40 %, uvádza GF Securities. „Číňania sú radi, že kupujú miestne značky viac ako predtým,“ povedal Javier Gonzalez Lastra, portfólio manažér fondu Tema Luxury.

Avšak spoločnosť L’Oreal so svojím rôznorodým produktovým portfóliom je dobre vybavená na to, aby čelila konkurencii v celom spektre, povedal Gonzalez Lastra v zhode s analytikmi zo spoločnosti Bernstein.

Akcie L’Oreal


Akcie spoločnosti L’Oreal od začiatku roka o +16,9 % a v súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 383,1 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 41,6 násobok ročného zisku na akciu (P/E); 46,5 násobok ročného voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 25,5 násobok EV/EBITDADividendový výnos spoločnosti predstavuje 1,57 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

etoro
ZDROJFinanceYahoo, FocusGuru
Predchádzajúci článokMesiac na finančných trhoch so Stanom Viktorinom: Európske úrokové sadzby na historických maximách.
Ďalší článokHodnotenie FX Forecast agentúry Bloomberg: Analytici XTB znovu zaradení medzi svetovú špičku v odbore
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno