Prechod na batérie

Porsche vynaloží v nadchádzajúcich rokoch viac ako 20 miliárd EUR na vybavenie modelov vrátane plánovaného nového športovo-úžitkového vozidla Cayenne špičkovou elektrickou a digitálnou technológiou na zvýšenie návratnosti. Oznámil to generálny riaditeľ Oliver Blume, ktorý potvrdil, že automobilka po minuloročnom IPO zrýchľuje prechod na batérie.

Výrobca prechádza na technológiu batérií a zároveň zabezpečuje, aby marže neklesli, povedal Blume na prvom výročnom valnom zhromaždení Porsche. Výrobca 911 zostáva hlavnou dojnou kravou Volkswagenu, keďže snahy o zlepšenie ziskovosti materských značiek na masovom trhu sa realizujú horšie. Porsche v súčasnosti implementuje desiatky opatrení, od vytvorenia vlastného softvéru až po vývoj vysokovýkonných batérií, na zefektívnenie návratnosti.

„Pozeráme sa na všetko novým spôsobom, od sortimentu a cien až po štruktúru nákladov,“ povedal vo svojom prejave Blume, ktorý tiež vedie VW. Generálny riaditeľ kritizoval problémy v softvérovej jednotke Cariad VW, ktorá oddialila uvedenie kľúčových modelov vrátane elektrického Macanu od Porsche. Poveril Sajjada Khana, bývalého technologického šéfa Mercedes-Benz Group, aby dohliadal na tvorbu softvéru a presadzuje prijatie viac ako 1 000 pracovníkov v oblasti elektrifikácie a technológií.

Porsche tento rok tiež nadviazalo partnerstvo s Mobileye Global na autonómnom riadení a prevzalo kontrolu nad Cellforce, podnikom, ktorý pracuje na vysokovýkonných batériových článkoch. Minulý rok sa automobilka pripojila k nemeckému indexu „Blue Chip“ Deutsche Boerse, keď v indexe nahradila výrobcu športového oblečenia Puma.

Od zaradenia na burzu sa Porsche stalo najhodnotnejším výrobcom automobilov v Európe. Na valnom zhromaždení investori varovali pred veľkou závislosťou od spaľovacích áut. „Žiadna iná nemecká automobilka nemá dôslednejšie športové zameranie, a teda enormne vysokú závislosť na spaľovacom motore ako Porsche,“ povedal v prejave Ingo Speich, vedúci oddelenia udržateľnosti a správy a riadenia spoločnosti Deka Investment.

Klimatickí aktivisti tiež usporiadali protesty pred miestom stretnutia v Stuttgarte, kde kritizovali úlohu značky pri zvyšovaní emisií CO2 a nacistické sympatie zakladateľa Ferdinanda Porsche. Na výročnom stretnutí VW v máji demonštranti hádzali koláče a prerušovali prejavy. Automobilke sa však darí a v poslednom štvrťroku zaznamenala rekordný rast predaja svojich vozidiel v každom regióne a dosiahla vôbec najvyšší medziročný nárast v histórií. Dnes je Porsche treťou najväčšou automobilkou sveta z hľadiska trhovej kapitalizácie po Tesle Toyote.

Akcie Porsche


Akcie Porsche, v tomto roku vzrástli o +3,1 % ale za posledných 12 mesiacov kleslo o -13,1 % a momentálne sa jedna akcia obchoduje za 5,71 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 4,1 násobok ročného zisku na akciu (P/E); 20,9 násobok ročného voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 5,7 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

etoro
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokMicron v obavách o tržby kvôli sankciách pre Čínu
Ďalší článokNajziskovejšie spoločnosti v USA
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno