More

    Zmiešané výsledky Yum Brands. Pizza Hut a KFC bojujú so slabými tržbami, Taco Bell sa teší rastu predaja.

    Zmiešané výsledky Yum Brands. Pizza Hut a KFC bojujú so slabými tržbami, Taco Bell sa teší rastu predaja.

    Tržby Yum Brands: Taco Bell jediným svetlým bodom

    Yum Brands, materská spoločnosť reťazcov Pizza Hut, KFC a Taco Bell, zverejnila za druhý štvrťrok zmiešané finančné výsledky. Zatiaľ čo zisky spoločnosti prekonali očakávania analytikov, tržby sklamali. Najväčšie sklamanie prišlo od Pizza Hut a KFC, ktoré zaznamenali pokles tržieb na porovnateľných predajniach.

    CEO spoločnosti Yum Brands, David Gibbs, uviedol, že konflikt na Blízkom východe a zvyšujúce sa náklady spotrebiteľov predstavujú významné prekážky pre tržby na porovnateľných predajniach. Napriek tomu sa však situácia v USA mierne zlepšila vďaka cenovo dostupným ponukám, ako je napríklad $7 Deal Lovers od Pizza Hut.

    Spoločnosť za druhý štvrťrok vykázal čistý zisk 367 miliónov USD, čo predstavuje 1,28 USD na akciu, v porovnaní so 418 miliónmi USD (1,46 USD na akciu) v rovnakom období minulého roka. Po úprave o mimoriadne položky dosiahol zisk na akciu 1,35 USD, čo je viac, než očakávali analytici. Celkové tržby spoločnosti vzrástli o 4 % na 1,76 miliardy USD, čo však nedosiahlo očakávania analytikov vo výške 1,8 miliardy USD. Tržby na porovnateľných predajniach klesli o 1 %, pričom Pizza Hut a KFC zaznamenali pokles tržieb na porovnateľných predajniach o 3 %.

    V USA sa KFC naďalej stretáva s problémami, pričom tržby na porovnateľných predajniach klesli o 5 %. Aj keď tržby v Číne, najväčšom trhu KFC, mierne vzrástli, celkové medzinárodné tržby KFC klesli o 3 %. Pizza Hut zaznamenal pokles tržieb v USA o 1 % a medzinárodné tržby klesli o 4 %.

    Na druhej strane, Taco Bell, klenot portfólia Yum Brands, zaznamenal nárast tržieb na porovnateľných predajniach o 5 %. Reputácia Taco Bell ako cenovo dostupnej značky mu pomohla odolať zníženým výdavkom spotrebiteľov. Tržby Taco Bell rástli vo všetkých príjmových kategóriách.

    Yum Brands oznámil plány na rozšírenie zavedenia umelej inteligencie do drive-thru liniek Taco Bell v stovkách reštaurácií v USA do konca roka. Okolo 200 reštaurácií spoločnosti Yum je dočasne zatvorených v dôsledku konfliktov na Blízkom východe, v Malajzii a Indonézii. Niektoré z týchto miest by sa mohli opätovne otvoriť neskôr tento mesiac, ale existuje riziko, že niektoré by mohli zostať zatvorené natrvalo, ak sa konflikt zhorší.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti si môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    - CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
    - 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
    - Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.